2013-08-31 ♥ 18:21:31

A normal life kapitel 1

Melissas perspektiv:
Jag vaknade av en smäll. Det var någon som hade smällt igen dörren. Jag kollade vad klockan var 08:09. Det var en lördag. Det var nog pappa som drog till sitt jobb. Aja vad ska jag göra nu tänke jag lixom ingen ide att somna om nu så jag bytte om. När jag hade sminkat mig och plattat håret gick jag ut för att äta frukost. Jag sa till vår kock att göra pannkakor. När vår kock som heter Anna hade gjort pannkakorna åt jag upp de och gick till mitt rum som bestog av en stor dubbelsäng och en stor fluffig heltäcksmatta. Mitt stora skrivbord och min väldigt stora walk-in-closet. Jag hade också småsaker men jag hade en flygel i mitt rum också! Inte för att skryta men jag var väldigt bra på piano! Jag gick ett varv runt min flygel och började spela. Efter en stund tröttnade jag och började packa till flytten till Stockholm. Min pappa ville att våran personal skulle packa ihop eftersom min pappa ansåg att det var farligt att bära saker men jag ville inte att några kommer och rör mina grejer så nu blir det jag som packar! Min pappa är väldigt överbeskyddande på tal om min mamma... När jag hade packat ihop så väntade jag på personalen som skulle ta min stora heltäcksmatta och min säng och skrivbord. Vi skulle flytta redan nästa vecka på fredag efter skolan. Vi ska åka i våran vita limousin men jag tycker att det är för skrytigt men vi är faktiskt JÄTTE rika! Efter några timmar med film och data så somnade jag.
 
Torsdag kväll: Ja nu var det en dag till tills jag skulle flytta till Stockholm. Jag skulle inte precis sakna Småland men liten längtan kommer jag nog ha. Efter skolan så åkte jag hem och gick in i mitt rum som nu bara bestog av en madrass och en väska med kläder jag kommer ha inatt och imorgon och sen så tandborste och all smink. Efter att jag borstat tänderna så la jag mig på madrassen och likade några bilder på insta. Jag kände att mina ögonlock blev tyngre och tyngre...
 
Nästa morgon:
Jag vaknade av att solen sken genom fönstret och jag kom på att jag skulle lämna Småland idag så jag gick och duschade. När allt var klart så åkte vi till Stockholm. Det var några vänner som sa hejdå till mig. När jag vaknade så var vi redan framme och jag steg ur bilen och såg vårt stora hus men en stor uppfart. Jag gick in i huset och började packa upp. Jag var klar på kvällen och då var jag så trött att jag somnade.
 
Måndag morgon:
Jag vaknade av väckarklockan eftersom det var skola idag. Jag gick upp motvilligt och satte på mig ett par shorts och ett fint linne. När jag var klar åkte jag till skolan med limousinen och när vi var framme stog alla och stirrade fast det var ju inte så konstigt med tanke på att det var en limousin. Jag tänker gå nästa gång. När jag gick ut ur limon så stog alla och gapade...
 
 
______________________________________________________________________________________________
 
Förlåt för ett tråkigt kapitel  och att Melissa bara vaknade och somnade men det blir lite svårt i början och med tanke på att hon inte har bästa vänner så gör hon ju inget men det kommer ett kapitel imorgon och jag hoppas att ni gillade det så hörs vi! Det är nytt för mig men jag hoppas att ni tyckte att det var bra:) Godnatt:*

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Bra :)

Svar: Tack:)
theffooo.blogg.se

2013-09-01 @ 20:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0