2013-11-18 ♥ 18:53:49

Don't leave me alone kapitel 18

Vi var äntligen hemma i Stockholm och det var så skönt men jag hade fortfarande lite ont i huvudet. Jag hade en till livestream efter som att jag inte hade något att göra och dessutom var det kul.
Plötsligt kom Omar stormande in och sa jag älskar dig Amanda!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Amanda's perspektiv: Va?! var det ända jag kunde få fram. Felix ställde sig upp och sa: Du har aldrig en chans att få henne, hon är min. Omar kom fram till mig och tänkte säga något till Felix kom emellan oss och sa: Vad gör du?! Gå! Jag sa till Felix att han skulle säga förlåt till Omar för att han var kanske lite oshysst mot honom och dessutom skulle han ju sova här. När han sa att jag var hans så blev jag inte bara arg på honom för att han var elak jag blev också ganska glad över att Felix gillade mig för det var ett tecken på att han gillade mig när han sa så. Okej nu var klockan ungefär 10 så jag och Felix började göra oss i ordning för imorgon var det Norrköping vi skulle till och snart tog sommarlovet slut. 
(Fyra dagar innan sommarlovet tar slut)

Ja snart var sommarlovet slut och idag skulle det hända mycket saker! Jag och Felix skulle firas för att vi hade varit tillsammans över i 1 månad ifall man inte räknade med pausen. Olivia skulle åka hem till Borås klockan 21.00 på kvällen, jag skulle välja bal klänning till insparken som var dagen innan sommarlovet tog slut alltså om tre dagar. Olivia skulle hjälpa mig med det innan hon åkte hem. Väldigt tajt schema blev det men Felix och Oscar och Olivia skulle följa med hela tiden förutom när jag och Felix skulle firas. Jag och Felix vaknade upp tidigt för att inte göra oss stressade att välja bal klänning och de. Vi vaknade faktiskt klockan 8 på morgonen och jag och Felix skulle göra oss i ordning. Jag duschade och satte på mig en fin kort klänning och lockade mitt hår och gjorde en smokey eye sminkning och sedan satte jag på mascara. När sminkningen, kläderna var klara så skulle jag bara spruta på lite parfym, jag tog parfymen MIDNIGHT Fantasy från Britney Spears. Jag visste inte vart vi skulle, när vi kom ut från mitt hus så stod en limousin där. Skulle vi åka i den? Jag frågade Felix ifall han hade ordnat det och det hade han. Jag frågade vart vi skulle och sedan satte han på mig en ögonbindel. Efter att han hade satt på den sa han: Du få se när vi har kommit fram.  Efter en halv timme så var vi framme. Vi vad vid en av de dyraste restaurangen! Det var sjukt att Felix hade ordnat allt detta. Bil färden var kanske lite tråkig efter som att jag hade ögonbindel. Men det var så sjukt kul att Felix hade ordnat detta, jag frågade hur han hade ordnat detta och han sa bara att några hade hjälp till. Vi gick in till restaurangen och där var det livemusik, servitören kom till oss och frågade vad vi ville ha. Efter att vi sa vad vi ville ha så började jag och Felix prata om en massa annat. Jag berättade för Felix att vi hade ett ganska tajt schema idag. Nu kom servitören med maten, det var jätte snällt av Felix att göra såhär. Efter tre timmar så var vi klara och skulle betala, Felix sa till mig att gå ut till limousinen så länge. Vi åkte direkt hem till mig och när vi var framme så skulle jag byta om snabbt för att Olivia väntade på mig där nere. Efter en kvart så sprang jag ner och vi började åka direkt och shoppa. Jag hittade en grymt snygg bal klänning och fina smycken till. Vi var klara ungefär klockan 19.00. Vi alla åkte direkt hem till mig och vi satt och pratade. Sedan gick Olivia till ett rum med Oscar för att prata en rum om att Olivia skulle åka hem igen. Eftert en kvart kom de ut och Oscar och Olivia var helt tårögda.  Jag kramade om Olivia och sa att jag skulle sakna henne otroligt mycket och hälsa mig från de andra och att jag skulle försöka komma ner så mycket som möjligt. Jag frågade vem jag skulle prata med ifall jag och Felix hade splittras. Det skulle bli så svårt att jag och Olivia skulle splittras idag, det kommer bli mycket svårare att hålla kontakten. Okej nu var det dags, Olivia skulle åka hem. Jag stor grät och kramade hennne länge. Efter att hon kramade mig gick hon vidare till Oscar och sen vidare och sedan på tåget..Jag var tvungen att släppa taget för snart började skolan jag var tvungen att koncentrera mig på skolan. Efter att Olivia åkt hem var det super tråkigt. Jo Felix var hos mig och han försökte göra mig glad men det enda jag kunde tänka på var Olivia. 
(En dag innan skolan börjar)

Yes! Idag är det balen! Jag har längtat sååå länge! Balen (insparken) var klockan 18 så Oliver skulle komma någonstans vid kvart i 6. Efter att Olivia hade åkt hem så har det gått bra superbra mellan mig och Felix, jag och Olivia är fortfarande bästa vänner. Men jag kunde inte bara vänta tills klockan 18. Felix varv fortfarande lite ledsen/sur på att jag skulle gå med Oliver. Plötsligt sa han: Asså jag tycker inte om att du ska gå med honom..
Asså jag och Felix hade pratat sjukt mycket att inte bli avundsjuk när jag är med killar och ändå blir han sur! Ja, vi hade våra diskussioner igen..och aa vi är inte riktigt sams nu..
Felix's perspketiv: Asså jag fattar inte, varför ska vi ALLTID bråka?!? Jag älskar henne så sjukt mycket men vi bråkar alldeles för mycket.. Jaja hon kommer att förlåta mig så det är nog chill. Okej det går inte säga att det är chill, jag älskar Amanda och jag vill inte bara att någon annan ska få henne. Särsklit inte Omar eller han dära Oliver som Amanda ska gå på balen med. Jag vill så sjukt gärna gå på den men jag får tyvärr inte. Hon är säkert jättearg på mig nu. 
Amanda's perspektiv: Klockan var nu halv sex, jag hade satt på mig klänningen, sminkat mig, fixat mitt hår! Jag hade satt på mina smycken, mina skor stod där nere så när han kom skulle jag bara sätta på mig dom och då var allt klart. Allt var perfekt! Nu skulle bara Oliver komma. Efter en stund kom han! Ahh! jag sprang ner till dörren och öppnade. där stod han med blommor, han gav de till mig och sa vad fin du är. Jag blev så rörd och sa samma sak tillbaka. Felix stod bakom mig och var lite deppig, jag satte på mig mina skor och vi alla gick ut, Felix skulle till Oscar så han gick också ut. När vi var ute så stod det en limousin ute och jag hoppade in, innan vi åke sa Felix hejdå, jag hörde ju det men jag sa inget tillbaka, okej jag kanske var lite taskig där men ja. Vi var framme vid balen. Det var fullt där och jag såg Hanna! Vi gick till de och började prata med dom. Sedan sa Hanna: Jag trodde att du skulle gå med Felix? Man fick ju inte det sa jag och sen sa hon ojuste! Vilken lättnad det blev när hon sa ojuste, för att jag kände mig så taskig mot Felix när jag inte sa hejdå, och dessutom ville han gå med mig ju. Vi höll på att dansa och sen stoppades musiken...
 
(Vet inte ifall kläderna och skrona passar ihop men jag tog det som var snyggt)
    
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas att ni tycke om kapitlet!:) Denna novellen börjar ta slut snart så jag tänkte börja på en ny snart! Ehm kommentera lite vad den ska handa om eller vad huvudpersonerna ska heta förutom dom i The Fooo då ;)
//Maria
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove Rudberg

Bra kapitel :)

Svar: Tack så jättemycket!❤
theffooo.blogg.se

2013-11-18 @ 21:11:45
URL: http://www.thefooonoveller.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0