2013-10-13 ♥ 21:02:00

Don't leave me alone kapitel 10

Jag trodde verkligen att Felix gillade mig, efter allt hade sagt om mig, att han ville ha mig och det. Jag sprang direkt upp till mitt rum, och skypade med Klara och alla de andra tjej kompisarna om Felix. 
Jag slutade skypa med dom när Olivia kom hem. Jag små grät lite då och då, och Olivia fanns alltid där för mig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amanda's perspektiv: Dagarna blev tråkigare för varje dag efter när jag och Felix tog en paus. Olivia var med Oscar och det skulle jag inte förstöra. Hanna frågade ifall jag ville vara med henne för att jag var ju inte på humör. Jag bytte om och allting men jag sminkade aldrig mig och jag gick aldrig ut. De flesta dagarna var så hela tiden, jag trodde för en gång skulle att detta sommarlovet skulle bli det bästa någonsin men att träffa The Fooo var nog det värsta. (Tre dagar senare) 
Jag bestämde mig att gå ut och prata med Oliver (från stockholm) Vi skulle mötas vid plattan. Sen festen hade han varit en utav mina bästa kill kompisar. Vi träffades och vi skulle gå till Expresso house. Det kändes jättebra för att gå ut och prata med honom. Jag märkte att Omar stötte på mig heeela tiden på sistone. Jag stängde av ljdet och vibrationen på mobilen och fortsatte att prata med Oliver.
Felix's perspektiv: jag gick ut en sväng för att köpa drick till Omar, Oscar, Ogge, Daff och Michaela. Jag gick till Expresso house för att de ville ha det.  När jag gick in så såg jag Amanda och en kille. Det var Oliver. Det var konstigt, det var inte likt att Amanda att stöta på någon direkt efter vår lilla "paus". Jag försökte att undervika Amanda. Det var jätte fullt i expresso house så jag fick vänta. Det ända borde som var ledigt var jämte Amandas bord. Jag var trött i benen så jag var tvungen att sätta mig ner. Jag hörde Amanda säga: Oliver kan vi inte gå nu jag mår dåligt över att se honom vad som hade hänt emellan oss. Hon gick och hon tittade på mig och sedan kollade hon bort. 
Amanda's perspektiv: För varje gång som tänkte på Felix så mådde jag dåligt och orkade ingenting. Just nu när jag såg honom på Expresso house så sa jag till Oliver att det var dags att gå hemåt. Jag började gråta så jag kramade Oliver och tog en taxi hem. Nej jag kom hem så var det massa ballonger uppe och sedan gick jag runt och då sa några: Grattis! Det var Daff, Olivia, Omar, Ogge och Oscar. Självklart var inte Felix där. Jag var glad utanför mig men inom mig var jag fortfarande ledsen.
Felix's perspektiv: Jag fick ett meddelande från Oscar att han skulle ta med drickorna hem till Amanda. Jag ville verkligen inte hem till Amanda men de tvingade mig. Amanda öppnade dörren till mig och hon sa ingeting utan bara gick, i vanliga fall brukade hon säga Välkommen. Jag tog av mig skrona och gick in. Hon skulle blåsa ut ljusen när jag kom in. Vi satte oss ner och Omar satte sig jämte Amanda direkt. Jag försökte att inte bli arg efter som att vi tog ju en "paus" men vi hade ju inte riktigt gjort slut. Det såg ut som att hon trivdes med Omar. 
Amanda's perspektiv: Omar, Ogge och Daff skulle ge mig presenter. Omar gav mig ett halsband som det stod Love You. Han satte det på mig och Felix lutade sig bakåt mot stolen och satt i kors armade. Ogge gav mig ett jättefint armband, Daff gav mig ett par super snygga skor. Jag kämpade för att se så glad ut som möjligt utanför men sen gick det inte så jag puttade bak stolen och sprang upp till mitt sovrum. Efter 1 minut var det någon som knackade på min dörr jag frågade vem det var, det var Felix. Han frågade efter ifall han fick komma in och det fick han inte men han gjorde det ändå. Han ville prata det som han såg på expresso house. Han skulle missuppfatta det igen så jag ville inte prata om det men han tvingade mig. Han frågade vad jag gjorde med Oliver. Jag sa att vi bara umgås och pratade. Då sa Felix: Aaa verkligen det gjorde ni ju, ni är bara vänner även någon lägger armen runt någons axel. Då sa jag det är la klart för du gjorde det samma med Linn! Jag gav honom en till chans efter 20 minuters pratade. Han var så gullig och han hade ganska bra andledningar för att bli min igen så jag gav honom en till chans.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Ledsen för dålig uppdatering men jag har inte orkat;) Men hoppas ni gillade kapitlet heeejdå! //Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0