2013-10-14 ♥ 20:08:00

Don't leave me alone kapitel 11

Jag gav honom en till chans efter 20 minuters pratade. Han var så gullig och han hade ganska bra andledningar för att bli min igen så jag gav honom en till chans.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Felix's perspektiv: Det var helt sjukt att Amanda gav mig en till chans. Jag har gjort bort mig två gånger! Men Linn verklade jätte omtänksam och bara skön, det var ju Amanda med men det bara flög i mig. Jag tänkte verkligen skärpa till mig nu.
Amanda's perspektiv: Jag mådde lite dåligt över att jag blev så himla sanbbt på Felix och att han kunde inte bli det på mig. Men vad som fick mig ledsen och arg var att:
  1. Han stirrade i hennes ögon
  2. Han pratade typ bara med Linn
  3. Han la armen runt hennes axel
Aa då kunde jag så självklart bli arg och sur och ledsen. Det jag gjorde när jag var med mina killakompisar så pratade vi som vänner jag stirrade inte på dom som jag var stört kär och jag la inte min arm runt min kompis axel! Jag blev väldigt arg, frustrerad och ledsen på honom när jag tänkte på vad han hade gjor, men ändå gav jag honom en till chans. Hur kunde jag göra det liksom? För att jag kunde ju bli ist tillsammans med en kille som är mer lugn och är känd t.ex Ogge! Eller vrf inte bli tillsammans men någon som inte alls e känd?! Jag ville verkligen att det skulle bli bra mellan mig och Felix men asså Omar då? Kommer han fortfarande stöta på mig? Jusså höll mitt huvud explodera. Jag tänkte bara på ifall jag gjorde rätt och gav Felix en chans till. För det kändes som att jag gjorde fel. Men nu gick det inte att tänka på det. Felix skulle visst ta med mig ut här bara till stan och bara ungås, vrf han skulle göra det var som ett förlåt. Nu skulle jag bara göra mig i ordning och sedan skulle Felix hämta mig. Jag bytte om och var klar efter 45 min. Klockan 13.00 och Felix kom. Först gav han mig en blombukett, det var så himla fint av honom<3  Jag tog på mig ett par klackskor för att han sa att det skulle bli lite speciellt men lite normalt schema för det vi tänkte göra. Jag hoppade på han moppe och hade mina ben på ena sidan och höll mig fast mig där bak isället för hans midja för jag tyckte att det kändes konstigt att vi precis hade förlåtit varandra och sedan hålla om honom på hans midja direkt. Sedan sa Felix: 
Om du håller dig där bak kommer du att trilla. 
När han sa det lät jag mig ganska trygg eller vad nu man ska säga asså jag visste att vi kom tillbaka till varandra. Vi hade hittat varandra igen. Vi hoppade av moppen och gick in till gallerian "skrapan" Denna ången shoppade jag väldigt mycket, men jag tyckte att det var jättekul och det gjorde Felix med. Vi skrattade hela tiden och höll i händerna heela tiden. Sedan blev vi ganska tröstiga och gick till ett Café, det var ju foooers i gallerian och det var ju lite jobbigt att det typ kom fram personer varje femte minut. När vi satt på Caféet så var det några som kom fram men Felix bad om lite privat tid och dom gick iväg. De tog det lungt och sa Okej, vi förstår och sedan gick dom iväg. Jag och Felix  hade väldigt mycket privat tid nu, och vi hade VERKLIGEN hittat tillbaka till varandra. Det var så himla roligt att vi var med varandra nu. Jag kanske gjorde rätt val ändå att ge Felix en till chans. Nu var klockan 16.43 vi skulle precis iväg hem till Felix och jag skulle sova över, innan vi åkte till Felix så åkte vi hem till mig och jag skulle sova över hos Felix. Olivia hade fått en nyckel till vårt hus så att hon kunde komma in när hon ville, och jag litade såklart på Olivia att jag kunde ge nycklarna till henne för hon var ju som min syster. Jag sms:ade till Olivia att jag skulle sova över hos Felix, så hon och Oscar kunde ha huset för sig själva nu.Nu så åkte vi hem till Felix. Det skulle bli så kul att åka hem till Felix för jag hade ju bara varit där en gång. Jag hoppades verkligen att Felix föräldrar inte skulle vara hemma för då skulle det ha avrit pinsamt. Jag frågade Felix ifall de var hemma och det var dom inte dom var på någon jobbresa som var lite mer än halva sommarlovet för dom skulle sälja sina produkter i olika länder. Jag frågade ifall vilket jobb det var och det var samma jobb som mina föräldrar jobbade på! Men nu var vi hemma hos Felix och han skulle tydligen på toa så han sa att jag kunde sitta på soffan sen rätt som det var så Sa dom Grattis!  Jag blev så himla skrämd för att dom satt bakom soffan och jag skrek till som bara den! Då sa jag: Mmmen jag hade ju min födelsedag med er igår. Olivia: Men det blev ju inte så bra så vi fixade detta åt dig och idén var från Felix. Jag blev så himla glad och kramade allihopa. Jag frågade hur de visste att jag och Felix var sams och då sa det direkt Olivia. Men ingen av de visste att jag var tsm med Felix igen. Det här "kalaset" var mycket bättre från "kalaset" igår. Det var verkligen jättekul att umgås med alla. Det var samma personer som igår men detta var betydligt mycke bättre än det andra. När det var slut så gick skulle jag till köket för att dricka och Omar bad mig att följa med honom. Jag följde med honom och Omar började berätta hur mycket han gillade mig och jag försökte säga att jag var tsm med Felix men han avbröt mig hela tiden och kysste mig jag backade bak direkt och frågade vad han gjorde men en förvånad röst och ganska sur röst. Det var någon som hostade det var Daff och Felix som stod där! Det var ju jätte pinsamt att Daff stod där och Felix då...nej nej nej hoppas han hörde vad jag sa till Omar. Feix såg jättearg mot Omar då försot jag att Felix hörde vad jag sa till Omar. Felix börjaade gå emot Omar och jag sprang direkt till Felix och sa att han skulle ta det lugnt, han lyssnade på mi och jag kramade Felix så att han skulle bli lugn. Jag blev ju jätte chokad över att Omar gjorde det. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aa det var det här kapitlet, hoppas att ni gillade kapitlet:) Jag ska försöka att publicera mina kapitlar lite mer på eftermiddagen eller vad tycker ni? Kvällen eller eftermiddag? Skriv gärna här nere så jag vet för då kan jag försöka förbättra mig!:) P.s har inte kollat igenom det så aa //Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0