2013-10-30 ♥ 18:56:00

Don't leave me alone kapitel 14

Det var eftermiddag jag skulle ta ett snack med Felix. Vi hade våra disksussioner men aa..Jag var ju inte säker på ifall jag gillade William eller inte så vi tog en paus.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amanda's perspketiv: Dagen började med att Olivia kom in med frukost för att göra mig på bättre humör. Felix hade sms:at mig mer än 50 gånger och bad om förlåtelse och frågade ifall vi kunde bli tillsammans igen, och det hade William och frågat. Det var sjukt, jag hade varit tillsammans med Felix i 1 månad! Jag hoppades på att fira något med honom fast jag är inte så säker på det längre eftersom att vi har tagit en paus...Sommarlovet var snart slut. Hur skulle det vara i skolan?? Skulle dom fråga efter mig och Felix? Jag hamnade i samma klass som Hanna så det var ganska tur för jag hade lärt känna henne riktigt bra! Det jag kunde tänka på nu var vem jag skulle välja mellan William och Felix. Jag skulle åke ner till Borås igen för att snacka om William och Felix med Ida idag eftersom att hon var den ända som kude snacka idag. Felix fortsatte säga förlåt och skriva en texter om att han gjorde fel och att han saknade mig, själv så tyckte jag att det var jättegulliga texter, men asså William då? Jag kunde ju liksom inte bara glömma honom han var min bästa vän! Men nu skuylle jag åka ner till Borås och sancka med Ida. Jag åkte direkt och sa till Olivia. Hon frågade ifall Oscar kunde komma förbi och självklart fick han det. Olivia och Oscar var så fina ihop<3 Varje gång jag tänkte på dom tillsammans började jag tänka på mina och Felix minnen. Det var så roligt att vara med Felix, men vi splittrades..
(Några timmar senare)
Jag var framme , nu skulle jag bara möte upp Ida på tågstationen. Jag såg William, jag tänkte gå till honom tills jag såg att han kysste en annan tjej. Jag blev chockad och sårad. Jag trodde att han gillade mig, men han kanske bara gillade mig som vän. Men det borde inte vara det för han frågade ifall vi kunde bli tillsammans ju, han hade sårat mig mer än vad Felix hade gjort. William var min bästa kompis! Jag litade på honom otroligt mycket, men nu vet jag att han är en stor fet lögn. Nu behövde jag verkligen prata med Ida. Hon kom och såg mig ledsen så hon började springa mot mig.
Ida's perspektiv: Jag frågade direkt vad som hade hänt och hon berättade allt. Hur kunde William göra så han var/är ju min bästa kompis också, jag såg att Amanda var jättesårad pgr William. Jag vände mig om och kollade efter William, han stod och höll en tjej hand. Vi åkte hem till mig och pratade. Jag sa till Amanda att hon skulle berätta allt till William vad hon såg. Hon gjorde det, de bestämde att dom skulle vara vänner. 
Amanda's perspketiv: När jag hade pratat/skrivit med William så skulle jag åka hem och lägga upp en bild med text och berätta allt mellan mig och Felix för det var sjukt många som undrade vad som hade hänt. Jag lade upp bilden och på bilden stod det: Having a boyfriend is not always easy. Jag fick väldigt många likes och många kommentarer, 1 fjrärde del av kommentarerna var hat, jag kollade igenom kommentarerna. Felix skrev en kommentar till dom som hade skrivit hat till mig. Han skrev: Bara för att jag och Amanda har varit tillsammans behöver ni skriva hat till henne för att vi har gjort slut, det gör mig ledsen att ni skriver hat foooers. Jag tyckte att det var jättesnällt av honom att göra skriva det. Jag skulle självklart säga tack till honom men det gjorde jag på sms ist. Visst var det jättesnällt av honom att skriva det men ifall jag var tillsammans med honom så kanske han kunde såra mig igen och jag visste verkligen inte ifall jag orkade med det igen. Men jag kanske skulle ta chansen at bli tillsammans med Felix igen. Det ska jag! Jag sms:ade honom direkt. Han blev jätteglad men vi kunde inte träffas idag han skulle vara i studion. Jag satt hemma och kollade på film. Olivia var också där för att Oscar skulle ju också liksom vara i studion. Jag och Olivia kollade på film fast vi snackade mest om vad som hade hänt under dagen ist. Jag var tvungnen att passa på att vara med Felix innan sommarlovet var slut men han kunde ju inte idag. Kockan var bara 19.17. Vid åtta kom Felix över. Jag blev ju as glad över att han kunde komma direkt efter studion. Jag "hoppade på" honom och kramade honom direkt. Han undrade just varför han skulle få en till chans för han hade typ fått 2 eller 3 chanser på sig. Jag berättade allt om William och han blev ganska sur på honom för att han hade sårat mig mig det viktiga var att jag var med Felix.
William's perspektiv: Jag skulle åka hem till Amanda för att säga förlåt, när jag var framme så var dörren inte stängd så jag gick in och såg Felix och Amanda kyssas..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni gillade kapitlet så ses vi i nästa inlägg! Puss:*  //Maria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0