2013-10-09 ♥ 20:29:00

Don't leave me alone kapitel 9

När hon kom ut från badrummet sa hon vem var det som sms:ade mig och då sa jag att det var ngn som hette Oliver. Hon såg glad ut för att jag inte blev sur elr ngt!:) Hon blev så glad att hon krama mig! Men nu skulle jag gå in och göra mig i ordning. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Nästa dag)
Amanda's perspektiv: Jag och Felix hade varit tillsammans lite mer än två veckor. Detta var sjukt! Jag hade varit tillsammans med ett utav Sveriges största band (Felix). Än så länge har jag fått Foooers som har söttat mig och sagt att jag och Felix passar så bra ihop. Men jag har ju självklart fått några enstakare som skriver t.ex: vrf väljer du henne hon e ju skitful. Men det är väl några sånna, antagligen tar jag bort dom kommentarerna eller bah skiter i dom. Men ifall de är samma person som är på mig och verkligen skriver hatkommentarer heela tiden så blockar jag dom. Men idag skulle jag och Olivia åka tåg ner till Borås och träffa våra gamla vänner, för att jag fyller år idag och jag skulle fira min födelsedag med Felix, Oscar, Ogge och Omar och Hanna och dom imorgon! Men idag skulle vi åka ner till Borås då och träffa våra gamla vänner och fira mig genom att gå på restaurang och shoppa och gå runt och sånt, vi har inte träffats någon gång sen jag flyttade till Stockholm. Men iaf, jag och Olivia skulle ta med oss Oscar och Felix. Visst det var väl kul att Felix och Oscar skulle följa med men liksom tänk så e det några foooers som ser Felix och Oscar när vi är ute på stan och då måste vi ju vänta på dom..Men aa, det kanske tog 3-4 timmar att åka tåg från Stockholm till Borås. Jag väckte Amanda och alla andra vid 09.00 för att vi skulle vara i Borås på eftermiddagen. Vi åt och sedan sminkade jag mig nartuligt och satte på mascara. Jag tog på mig ett par slitna short och en spets-tröja. Det skulle bli 25 grader idag så jag tyckte att det passade till. Till outfiten så tänkte jag piffa upp den med ett armband och jag tänkte bara ha ett par vita converse. Nu var klockan 11.15 vi satte på oss våra skor och jag tog med min jeans jacka ifall de behövdes, när vi var nere vid tågstationen så var klockan 11.25 Tåget skulle komma 11.30. Det var några foooers som stod där vid tågstationen och tog kort och så tills tåget kom. Det var ganska många men det var ju för att Felix och Oscar sa att de skulle till Borås på olika sociala medier.
Felix's perspektiv: Vi hoppade på tågstationen och några foooers vinkade till mig och Oscar och sedan tittade jag på Amanda ifall hon var avundsjuk men det var hon inte, hon var inte som mig som tur! Vi alla sov på tåget eftersom att vi kom hem till Amanda sent igår, och vaknade tidigt idag. Så vi sov på tåget i tre timmar. När vi vaknade upp så var vi framme!
Amanda's perspektiv: På tågstationen i Borås så var redan Olivias och mina vänner där. De saknade Olivia lika mycket som mig även hon fortfarande bodde i Borås. Men när vi kom ut från tåget så sprang vi direkt till dom och kramade dom. Där var det både tjejer och killar. När jag skulle krama mina killkompisar så kollade jag bakåt ifall Felix blev avundsjuk och det blev han inte. Sedan gick våra kompisar till Felix och Oscar och hälsade de var inte sånna foooers som var: OMG det är Felix och Oscar utan dom tog det lungt! Dom som var med mig och skulle fira mig och sånt var mina bästa vänner och dom hette: Alice, Ida, Klara, Moa, Emelie, Lina, Filip, Albin, Linus och Oliver (en annan Oliver). Vi var totalt 14 st pers, så vi var ganska många. De hade redan bestämt schemat så vi skulle först till ett Café och äta tårta. Tårtan hade dom betalat själv men ifall man ville ha dricka eller något mer så fick man betala det själv. Egentligen så brukar man ju inte betala något alls när man fyller år men nu var det annorlunda och det gillade jag! Jag fick smycken, smink, kläder och sånt som är mer "tonårspersenter" Vi satt där i Caféet i en timme. Det var jättetrevligt vi skrattade hela tiden. Nu var det dags att gå och shoppa. Killarna tyckte att det inte kanske var så kul att shoppa men de tyckte att det var kul att följa med oss! Vi shoppade inte alls så mycket för att vi hittade typ inget alls men var och en av tjejerna fick med sig minst tre saker. Nu skulle vi äta igen. Vi var rätt hungriga så vi gick och åt på restaurang, jag märkte att Felix höll väldigt mycket på med Lina..Jag blev ju inte sur men kanske lite ledsen. Men jag var ju tvungen att inte visa det för jag skulle ju vara glad för jag fyllde ju 15 år! Men iaf när vi hade ätit klart tog jag och alla andra förväl och jag kramade de extra mycket, och Felix kramade Lina extra mycket. Sedan sa jag hejdå och gick! Jag sms:ade med alla dom tillomed Olivia för jag ville prata med henne om Lina och Felix. Det kändes bra att skriva det till Olivia. Sedan bytte jag plats med Oscar och då satt jag jämte henne. Hon var som min syster! 
Felix's perspektiv: När vi satt på tåget bytte Amanda plats med Oscar jag blev förvånad. Hon såg ganska ledsen ut och jag visste inte vad som hade hänt, had jag gjort något fel? Jag sms:ade med henne och hon skrev tillbaka: ... När vi kom hem till Amanda så sa hon ingenting till mig hon var helt tyst och bara gick in till badrummet och bytte om och la sig sedan på sin säng.
Amanda's perspektiv: Jag var verkligen ledsen man såg ju hur betydligt mycket Felix gillade henne. Lina var en utav de mest mest mest bästa vännerna jag hade av tjejkompisar, jag är ju inte ledsen på Lina men asså aa..Sedan var Emelie, Klara och Ida också dom mest mest mest bästa tjejkompisar jag hade. Men jag pratade bara om Felix med Klara. De mest mest mest bästa killkompisarna var Albin och Linus, det var ALLTID där för mig så jag pratade om Felix med dom två oxå. Så de personerna jag pratade om Felix var: Olivia, Linus, Albin och Klara. Jag pratade inte ett ändå dugg med Felix jag låg min rygg mot honom och han försökte prata med mig men jag ville verkligen inte. 
(Nästa dag)
Amanda's perspektiv: Jag hade bestämt mig för att berätta för Felix vad som hade hänt och jag berättade. Först blev det lungt och jag berättade vad jag som tyckte var fel och sånt sen var det han som berättade, tillslut så kändes det som att vi bråkade, men det gjorde vi inte det var mer som en diskussion. Sedan bestämde både jag och Felix att vi skulle ta en paus från varandra och det gjorde vi. Idag var det tänkt som att Felix, Oscar, Ogge och Omar och hanna och dom skulle fira mig men vi hade ju "bråkat" så det blev inget av. Det som gjorde mig lite glad var att Hanna sa grattis till mig idag när jag egentligen fyllde år igår. Men jag skulle iallafall åka till Borås igen och prata med Klara för jag ville det. Jag sa det till Olivia och hon ville följa med men hon ville också vara med Oscar och jag skulle ju inte förstöra för henne pga att jag har problem, så jag sa till henne att hon skulle göra mig gald ifall hon skulle vara med Oscar. När jag hade gjort mig i ordning åkte jag iväg till Borås och pratade med Klara. Jag pratade med henne och det kändes bra att få ut det, Klara var så himla snäll och allting. Sedan åkte jag hem till Stockholm och då var jag hemma ungefär klockan 19.00. Jag trodde verkligen att Felix gillade mig, efter allt hade sagt om mig, att han ville ha mig och det. Jag sprang direkt upp till mitt rum, och skypade med Klara och alla de andra tjej kompisarna om Felix. 
Jag slutade skypa med dom när Olivia kom hem. Jag små grät lite då och då, och Olivia fanns alltid där för mig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan hejsan! Jag ville bara säga att när jag gör mina kapitlar så tar det inte typ en halv timme utan kanske 2-3 timmar. För jag lägger ner väldigt mycket tid på ett kapitel så ja. Jo förresten! När FElix och Oscar var i Borås så var det foooers som kom fram men jag fick inte riktigt med det i kapitlet. Men Heeejdåå!:) //Maria

Kommentarer
Postat av: bella

meeeer den är jätte bra hoppas att det kommer ut kaptiel 10 i kväll

Svar: Aw..!:* Tack!:) Så gullig du är! Nästa kapitel kanske kommer imorgon
theffooo.blogg.se

2013-10-09 @ 21:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0