2013-10-04 ♥ 23:35:00

Don't leave me alone kapitel 5

Felix frågade om bara han och jag kunde vara. Självklart sa jag ja! Sen skrev jag Olivia då? Och då sa han att Olivia kunde vara med Oscar! Och jag tyckte att det var en jättebra idé! Jag och och Olivia bytte om till snygga kläder och satte på smink. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Amanda's perspektiv: Jag och Olivia bytte om till snygga kläder för att sen på kvällen sa dom att det dom skulle på en dubbeldejt! Innan dubbeldejten så skulle jag och Felix på bio och han sa att han skulle betala allt. Han är så himla snäll och gullig<3 Vad Oscar och Olivia skulle göra det visste jag inte. Felix och Oscar skulle hämta upp oss hos mig. När de kom så plingade de på, som tur var inte mina föräldrar hemma dom skulle på någon jobbresa halva sommarlovet. Jag sprang ner till dörren och öppnade dörren och sa att dom kunde komma in en liten stund. Jag sa till Oscar att han skulle gå till trappan och vänta på Olivia där. När Oscar gick så kramade jag Felix, han kyssste min på kinden och sa du är så fin. Jag sa "tack men du är mycket finare!<3" Oscar och Olivia kom fram till oss och sa men då ses vi klockan 19.00 vid Stureplan. Vi gick ut och jag låste dörren. Sedan hoppade jag på Felix moppe och höll han på midjan och lutade mitt huvud mot hans rygg. Vi åkte sedan iväg till bion och han betalade allt. Fast jag tvingade honom att jag skulle köpa popcorn och dricka iaf. Vi satte oss på den femte raden nummer 54 och 55. Raden under oss så satt Omar där med Mira. De var inte på någon dejt utan dom var bara bästa vänner. Både jag och Felix såg dom men vi sket i de. 
Omar's perspektiv: Jag och Mira skulle på bio tillsammans eftersom att hon fyllde år! Jag kollade mig bakåt för att jag hörde några skratta. Det var Felix och Amanda! Jag ville inte att Felix skulle få Amanda så jag tänkte förstöra för dom. Jag sa till Mira att det var Felix och Amanda som satt där och jag frågade sedan ifall vi kunde sätta oss med dom, och hon sa ja. Jag sa hej till de och dom sa det tillbaka. Jag satte mig jämte Amanda och Mira jämte mig. Jag såg att Felix var lite sur och såg att Amanda tänkte kyssa honom och då sa jag rätt ut: "nu börjar filmen" fast det gjorde den inte. Då sa Amanda det gör den inte alls och hon slog mig lite löst på armen.
Felix's perspektiv: Filmen började och Amanda lutade sitt huvud på min axel. Jag var fortfarande lite sur på Omar men det gick väl över för att jag och Amanda var redan tillsammans. Sedan efter några minuter så  såg jag att Omar höll på med henne. Han la sin arm runt hennes axel men hon tog bort den, sen så försökte han snacka med henne hela tiden.
Amanda's perspektiv: Under filmen så märkte jag att Omar höll på mig och det syntes att Felix inte gillade det, jag gjorde allt för att han inte skulle bli sur och det gick ganska snabbt. När Filmen var slut så åkte vi hem till mig för jag skulle ha på mig ett par andra kläder under dubbeldejten med Olivia och Oscar. Jag öppnade dörren och gick upp för trappan jag sa att Felix kunde följa med mig upp. Vi gick in till mitt och det var stort sa Felix. Det var ganska självklart efter som att jag hade en dubbelsäng, stor garderob, skrivbord, soffa, soff-bord, tv och ett badrum. Jag la min mobil på soff-bordet och sedan tog ut en klänning.  Jag tog en snabb dusch och tårkade håret men en hårförn (stav) Sedan tog jag på mig klänningen och smyckerna. Jag sminkade mig och ganska naturligt. Jag gick ut och då sa Felix: Ojoj vilken snygging. Sedan sa jag: Ska den snyggaste säga! Felix hade med sina kläder så han frågade ifall han fick ta en snabb dusch och fixa sig hos mig och självklart fick han det. Jag sa att jag skulle hämta en handduk till honom så jag sprang ner för trappan.Jag tog en nytvättad handduk och gav den till honom. Jag satte mig i min soffa och "instagramade" Jag la upp en bild och skrev dax för dubbeldejt med snyggaste @felixsandman<3!  
Felix's perspektiv: Jag fick låna en handduk och Amanda och jag tog en snabb dusch och fixade till mig. När jag var klar så väntade vi på Oscar och Olivia att de skulle komma. Efter 5 minuer kom de och det gjorde limousinen med.
Amanda's perspktiv: Felix och Oscar hade hyrt en limousin! Jag och Felix hoppade in först och sedan Olivia och Oscar. Vi åkte till en jätte lyxig restaurang, Felix och Oscar betalde allt. Vi satte oss vid ett bord, restaurangen hade livemusik och det var helt perfekt! Vi snackde om allt möjligt och det var jättekul!
 
Klänningen på bion.
 
 
Klänningen på dubbeldejten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ledsen för att det blev ett kort kapitel men jag kände mig dålig..jag var yr och förkyld. Men det blev iaf ett kapitel, det kanske kom upp lite sent men aja.
Btw! Ville bara säg att jag inte kommer typ skriva samma sak på perspektiven (hoppas du förstår). //Maria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0