2013-10-29 ♥ 19:03:05

Just Give Me A Chance kapitel 20

Mirandas. Jag tog den. Precis då öppnades ytterdörren och alla skrek till. Det var bara Karin och Mirandas föräldrar. Alla skrattande lite lättat. Efter filmen var klockan 22:47. Vi gick och gjorde oss iordning. Jag gick efter Miranda. Jag gick in i rummet för att hämta min tandborste. Miranda och Ogge stog utanför och jag hörde att Ogge sa:
- Vad bra att vi har gjort det och säg ingenting till Omar! VAD SA HAN!? Vad har de gjort? Jag gick ut och sa:
-
 
***************************************************************************************
Mirandas perspektiv:
Jag och Ogge pratade efter filmen. Det handlade om pratet vi hade. Vi var nog lite för nära Omars rum eftersom han kom ut lite arg tror jag...Okej han var väldigt arg. Jag stod där förvånad, chockad och lite stum. Ogge fick sköta snacket. Han sa:
-Va? Nej asså det är inte som du tror... Vi hade ett litet snack bara. Omar nickade men sen frågade han vad det var vi snackade om. Jag och Ogge kollade på varandra och försökte komma på nått att säga. Liksom att säga att vi har varit ihop är nog inte så bra att säga nu när han är på det humöret... Okej kom på nått bra att säga nu då. Jag öppnade munnen men avbröts av att Felix ropade på oss. Vi gick för att se vad han ville han sa:
- Guys och uhm Miranda vore det inte kul om vi sov tillsammans i ett rum? Alla nickade instämmande. Vi tog madrasserna till rummet. Någons mage kurrade. Vi kollade runt för att se vems. Felix. Han log ursäktande. Han var sugen på pizza.  Men vi har ju redan gjort oss iordning... Haha. Vi beställde en pizza och efter ungefär 10 minuter så plingade dörrklockan till. Oscar sprang ut ur rummet och tog pizzan. Vi hörde några trappsteg ut och doften av pizza spred sig i rummet. Jag och Felix gick till köket för att hämta bestick. Felix verkade lite bekymrad. Jag frågade hur läget var och han sa:
- Asså Omar är min bästa vän du vet bestiie (haha) men han är inte särskilt bra med tjejer. Han stannar inte hos en tjej länge så akta dig okej!? Jag log åt honom och nickade. Sen sa jag:
- Det är lugnt. Jag tänker aldrig låta en kille såra mig. Det har hänt alltför många gånger...
 Vi gick upp till rummet och alla högg in direkt. När vi ätit oss mätta så somnade alla.
 
(Nästa morgon)
Jag vaknade och kollade mig runt. Alla sov förutom jag och Omar. Vi mötte varandras blick. Ånej jag måste se hemsk ut. Jaja. Jag tog min mobil och kollade på alla sociala nätverk. Som ja t.ex Instagram och twitter. Jag märkte att jag fått flera hundra följare. Jag kollade igenom de och såg att Omar, Ogge , Felix och Oscar också följde mig. Kanske därför. Jaha vad ska hända idag då? Det är ungefär en vecka kvar i Norrland.  Skönt. Jag längtar tills vi börjar skolan igen och kommer hem igen. Eller asså ja... Till Stockholm då...
 
(Spolar annars blir det tråkigt!:D)
Ja nu är jag och Omar offeciellt ihop. Låååång historia men aa. Hur ska det bli när jag är i Stockholm? Han kanske kommer och hälsar på! Jag har förresten inte sagt att jag bor i Stockholm nu. Äsch det kommer fram förr eller senare.
 
(Spolar när hon börjar skolan)
Jag är nu hemma i Stockholm och huset och rummen är jättefina! Mitt rum är enormt och jag har en WIC. Jag hade redan valt kläder till första skoldagen. Jag gick motvilligt upp ur sängen och gjorde mig iordning. Jag duschade och fönade håret efter så plattade jag håret. Jag sminkade mig naturligt och efter gick jag ner till köket och såg mina föräldrar äta frukost. När jag hade ätit klart så skjutsade min pappa mig till skolan. Jag gick ut när vi var framme och jag fick genast allas blickar på mig. Jag sa hejdå till min pappa och gick in i byggnaden. Jag letade efter rektorns kontor. Efter några minuters letande gav jag upp. Jag hörde någon säga:
- Är du vilsen eller? Jag vände mig om och såg Ogge. Jag nickade lättat. Han skrattade till och visade mig vägen till rektorns kontor. När vi var framme tackade jag honom och gick in. Jag fick koden till skåpet 142 och sen fick jag schemat. Jag hade SO första timmen. Yey mitt favvoämne. Jag letade efter klassrummet och det gick bättre än väntat. Allting gick bättre än väntat.
När skoldagen äntligen var slut så gick jag till bussen och jag steg av vid den rätta stationen. Jag såg mitt hem. Jag kollade igenom twitter. Det var många som hade twittrat till mig. Det var ett speciellt som jag kollade lite extra på. Det var Omar och en tjej som kysstes. HUR KUNDE HAN!? Nej men det var droppen jag har varit ihop med många killar som har varit otrogen mot mig. Jag ringde till Felix helt förstörd. Som tur var så svarade han efter bara två signaler. Han blev orolig i rösten det hörde man. Han skulle komma hem till mig och som tur var så visste han vart jag bodde. Jag och Felix borde inte så långt ifrån varandra, Någon knackade på dörren och jag sprang ner och öppnade. Jag omfamnades av Felix.
 
Felix perspektiv:
Miranda var helt söndergråten. Omar hade varit otrogen mot henne. Det gjorde ont att hon var ledsen. Det stack till i hjärtat. Visst Omar kanske är en player men det är nått som inte stämmer... Han skulle aldrig göra så mot Miranda. Eller skulle han...? Jag ringde Oscar och Ogge. De skulle komma om bara några minuter. Vi måste fixa till Omar. De såg Miranda och de blev oroliga. Jag berättade vad som hade hänt.  De nickade när jag sa att det måste vara ett missförstånd. Miranda satt helt tyst hela tiden antagligen så är hon i chock. Vi bestämde att Miranda skulle ringa. Hon vägrade och därför så skulle vi skicka sms. Först så ringde vi för att veta om han var vid sin mobil. När han svarade så la vi på att började skriva på sms:et. Vi försökte hålla en låg profil om att vi visste att han var otrogen så det blev ungefär så här...:
VARFÖR VAR DU OTROGEN MOT MIRANDA!? (japp lågprofil haha) Han skrev tillbaka. Va? Vad snackar du om. Vi hade skrivit på min mobil.
 
***************************************************************************************
Hey ledsen att det inte blev sååååååååååååå långt men jag hade helt glömt bort att skriva så aa jag började klockan sex typ haha, Men det får bli så här. Men ni vet hur det är nu när det är höstlov nu va? Man sitter ju inte och skriver 24/7... Men jag ska i alla fall försöka att uppdatera. Fortsätt att sprida bloggen! Love yaaaa:*<3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0