2013-10-24 ♥ 21:06:00

Just Give Me A Chance kapitel 20

När vi tillsist såg tåget komma på perrongen så sa vi hejdå. Vi satte oss vid ett ledigt bås. Jag somnade efter bara 10 minuter. Jag var riktigt trött. När vi var framme så tog vi våra väskor och gick ut ur tåget. Vi letade efter Felix. Humm... han borde vara här nu. Fast det är klart. Han är alltid sen och håller aldrig reda på tiden. Asså jag funderar på att ge honom en klocka fast det kanske inte ens hjälper... Vi såg han komma med en tjej jämte sig. Kanske en foooer som ville träffa oss. När han kom närmre så var det inte vilken tjej som helst utan det var Miranda...
 

***************************************************************************************
 
Mirandas perspektiv:

Ju närmre jag kom till Omar desto mer nervös blev jag... Åh... Han såg så söt ut där med sin resväska och den kepsen. När vi ingefär två armlängder ifrån varandra så kollade vi på varandra. Oh shit jag drunknar i hans chokladbruna ögon. Felix vevade sin hand framför mina ögon. Jag rodnade och kollade bort. Oj vad pinsamt att vi bara stog och stirrade på varandra... Äsch bäst att bara strunta i honom. Ja det tänker jag göra. Resan hem var jag som vanligt och jag mötte inte Omars blick, eller ja jag försökte iallafall. När vi var hemma hos Felix moster så jag jag snabbt in i rummet som just nu var mitt. Jag märkte att mina föräldrar inte var hemma. Jag ringde snabbt upp de och de sa att de kollade på möbler till det nya huset. Juste jag hade nästan glömt att jag skulle flytta till Stockholm om lite mer än en vecka. Jag hade faktiskt varit här uppe i Norrland i typ fem dagar. Det har varit kul att lära känna Felix och grabbarna. Jag hade så tråkigt så jag la mig på sängen med en suck. Jag tog min mobil och kollade igenom alla bilder, vilket var ganska mycket. Jag kollade på bilderna som var gamla typ tre år. jag har bara haft min mobil i en månad ( iphone 5 ) men jag har skickat över en massa. Det var på mig och en random kille. HAA! Han liknar faktiskt Ogge! Konstigt... Jaja måste vara ett gammalt ex. Jag bläddrade igenom alla bilder fast jag kunde inte få ut Ogge ur huvudet. Jag gick ner och såg att killarna satt vid matbordet med sina mobiler. Jag harklade mig och jag fick genast alla blickar på mig. Jag frågade om jag fick prata med Ogge lite. Alla nickade lite förvånade. Han ställde sig sakta upp och gick till mig. Jag måste få det överstökat nu. Jag sa så här:
Hej..uhm... jag undrar om du känner igen mig? Jag fick ett svar som jag trodde att jag inte skulle få. 
- Jag tror det... Men säg INGENTING! Du vet att Omar är litesmåkär i dig va? Jag nickade lite. Ånej Ogge var mitt ex...
 
Omars perspektiv:

Miranda kom ner från sitt rum och in i köket där jag och killarna satt med våra mobiler. Hon frågade om hon fick prata med Ogge lite. Båda gick iväg efter ungefär 5 minuter så orkade inte jag mer. Jag gick iväg och jag kände hur killarna kollade på mig. Jag gick in i rummet vi skulle sova i. Klart hon inte gillar mig... Varför skulle någon tjej gilla mig när Felix är med. Han är ju ett charmtroll... Jag hörde några mummel sen så stängdes dörren och ganska tunga steg hördes nerför trappan. Sen hördes prat i nedervåningen. Efter hördes ett par lätta steg och stannade utanför dörren. Någon knackade jag sa kom in. Dörren öppnades och där stog Miranda. Såklart. 
 
(Efter samtalet)

Det känns ganska bra att vi har pratat. Jag gillar henne. Hon gillar mig men vi är inte tillsammans. Vi gick ner och hade det bra. Vi satte på en film tillsammans med killarna. En skräckis blev det. War Of The Death blev det. När det hände en läskig scen kände jag en hand söka sig till min. Mirandas. Jag tog den. Precis då öppnades ytterdörren och alla skrek till. Det var bara Karin och Mirandas föräldrar. Alla skrattande lite lättat. Efter filmen var klockan 22:47. Vi gick och gjorde oss iordning. Jag gick efter Miranda. Jag gick in i rummet för att hämta min tandborste. Miranda och Ogge stog utanför och jag hörde att Ogge sa:
- Vad bra att vi har gjort det och säg ingenting till Omar! VAD SA HAN!? Vad har de gjort? Jag gick ut och sa:
-
 
***************************************************************************************
DOM DOM DOOOOM... Men jaja lite drama blev det kanske man aa...  Var baar tvungen att skriva och lägga ut någonting! Sees snart!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0