2013-09-07 ♥ 18:11:00

A normal life kapitel 8

Jag tog registreringsnumret till bilen och fortsatte filma. Jag följde efter de tills de körde iväg. Därefter gick jag till polisen och berättade allt för de. Jag gick också hem till Melissas hus. Hemma hos henne så var hennes föräldrar hemma och jag berättade allt. De frågade om typ allt och jag fick också en fika efter det så gick jag hem och berättade allt för mamma! ______________________________________________________________________________________________________ Melissas perspektiv: De tre som tog mig hade lag mig i en bil och kört iväg. Jag tror att Felix filmade! Fast jag ska inte ha för höga förväntningar... Jag vaknade av att nån hade slängt igen dörren till ett rum. Jag kollade mig omkring och såg ett gammalt och fallfärdigt rum men då ska man ju inte tänka på hur det ser ut på huset... Jag försökte ställa mig upp men det ända jag kunde känna var smärta en otrolig smärta i hela kroppen. Tillslut kom jag upp och då kom en kille in i rummet. Han luktade illa och hans ansikte var helt förstört såg det ut som. Han sa att de var ute efter pengar och för att jag skulle bli fri så skulle jag ringa hem och säga att allt var HEELT okej men att jag behövde pengar. Jag sa nej och då slog han mig och hotade att han skulle skjuta mina föräldrar. Efter det så ramlade jag och han sparkade på mig och sen blev allting svart... Felix perspektiv: Jag kom hem och berättade allt för mamma och och frågade såklart jätte mycket. Vi avbröts av att dörrklockan ringde. Det var en polis och han frågade om han fick komma in. Jag svarade - naturligtvis. Han steg in och berättade hur läget var och att de hittat tre misstänkta. Alla andra poliserna var på jakt efter de. En dag senare fortfarande Felix perspektiv: En polis ringde hem till mig och sa att de hade hittat de tre misstänkta och Melissa. Han frågade om jag ville följa med till sjukhuset eftersom hon var allvarligt skadad... Vi var framme vid sjukhuset efter fem minuter. Jag satt och väntade och där så jag två vuxna. Det var väl Melissas föräldrar!? Jag gick fram till de och frågade hur de mådde och de kände genast igen mig. De berättade att allt var bra och att de var väldigt glada över att jag hade hjälpt de. Vi satt och pratade en stund tills en doktor kom och sa att vi fick hälsa på henne. Vi gick in och där såg vi Melissa i sjukhuskläder. Hon såg så söt ut när hennes hår var trassligt och hon var helt osminkad. Hon pratade med hennes föräldrar tills de sa att de skulle jobba. De gick iväg och jag gick fram det blev bara ett vanlig konversation hon sa att hon var ledsen att hon hade varit elak till mig. Det hela slutade med att vi blev bra vänner fast det kanske är vad jag bara vill!? Att vara vänner eller... Melissas perspektiv: Jag vaknade i ett vitt rum och såg att en massa doktorer stog och pratade. Mina föräldrar kom in i rummet och Felix bakom sig. Jag kände en rad av skuldkänslor när jag såg honom och han hade ju hjälpt mig också fast jag har varit elak. Mina föräldrar sa att de skulle jobba och de gav mig en kram innan de gick. Efter så kom Felix fram till mig. Jag sa förlåt och en massa andra saker och det slutade med att v blev vänner. Det känns rätt bra fast jag är lite osäker för tänk om han vill mer än det... Han är ju jätte söt och så. Hans mobil ringde och han log ursäktande. Han svarade och det enda jag kunde höra var en massa mummel och jag älskar dig med. Han sa att han måste hem och äta eftersom han har varit borta i åtta timmar. Har han suttit och väntat på mig i åtta timmar!? Han gick hem och en doktor kom fram och frågade hur jag mådde. De sa att jag skulle gå hem imorn och att jag har brutit en massa ben. Jag måste ha kryckor. ______________________________________________________________________________________________________ Hej ledsen att det inte har kommit ett kapitel på tre dagar men det kommer ett litet kapitel lite senare om typ en timme:) ses då :* tipsa gärna om min blogg och även om jag är nöjd med statistiken så vill jag få mer läsare <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0