2013-09-14 ♥ 14:46:00

Just Give Me A Chance Kapitel 1

Mirandas perspektiv: Jag vaknade av väckarklockan jag hade ställt in dagen före. Kl var 06:40. Jag måste vakna tidigt eftersom jag är väldigt seg på att äta. Jag brukar sitta och kolla på Instagram på morgonen eller snapchata någon och då är jag fast! Jag kan inte sluta med det känns det som iallafall. När jag hade ätit klart så gick jag och bytte om. Jag tog på mig en söt vit topp och ett par svarta midjebyxor. Jag började sminka mig och när jag kände att jag var nöjd så var jag klar. Jag fick ett sms av min bästa vän. Julia. Hon är nog den snällaste personen jag vet! Hon är alltid så omtänktssam och alltid så givmild! Ja eller rättare sagt hon är den bästa vännen i hela världen! Jag kollade på sms:et det stog så här:  Hej Mirran:) klar snart eller? ja men jag står utan för ditt hus så ta på dig skorna så drar vi till skolan! Jag går in förresten ;). Jag hörde nån gå in. Det var såklart Julia! Hon hade blåa ögon och ljust hår, hon var inte tjock eller smal hon var normal. Jag hade brunt hår och bruna ögon. Men ja antar att jag också är normal. Jag tog på mig mina vita converse och vi började gå till skolan. Jag och Julia var populära men varför har jag ingen aning om. När skoldagen var slut så gick vi hem. Vi började prata om min födelsedag som var om ungefär en och en halv vecka men sen så pratade vi om Justin Bieber konserten som var om en vecka. Julia var också ett stort fan av honom.
 
6 dagar senare...:
Julia ringde och berättade att det var en dag tills vi skulle på konserten. Fast jag minns det klart och tydligt! vi började skrika och vi skulle ses om några minuter. Det var Torsdag idag. Jag började dansa omkring i mitt rum. Det såg nog konstigt ut men jag var hemma själv. Trodde jag iallafall. Min mamma stog vid dörren. Hon sa att hon skulle ut och handla lite. Jag svarade med ett okej. Julia kom hem till mig och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Bokstavligen! Julias mobil ringde och hon var tvungen att gå hem och göra läxor tills imorn. Vi ska inte till skolan på Fredag. Jag gjorde också läxor. Jag hade bara en matteläxa kvar. Jag kan erkänna att jag är rätt smart och jag är bra på matte.
 
Nästa dag...:
AAAHHHHH... Justin Bieber var det första jag tänkte på. Julia måste nog har tänkt på samma sak för hon ringde exakt kl 06:41 hon vet att bag vaknar då. Jag svarade och hon sa också -AAAHHHHH vi ska se Justin Bieber! Jag gick snabbt upp och tog upp kläderna som jag hade valt igår. Jag sminkade mig och plattade håret. Jag gick ner för att äta och mm... jag åt på världsrekord!!! Det tog tio min för mig. Dörrklockan ringde och jag skrek - KOM IN! Eftersom det säkert var Julia. Jag hade rätt. Jag möttes av två upphetsade ögon och hon hoppade upp och ner. Min pappa skulle komma och skjutsa oss till tågstationen. Exakt kl 08:00 så kom pappa. Konserten skulle börja kl 18:00 men vi har en ganska lång bit att åka. Sen så ska vi äta och shoppa lite så ja. Jag bor i Småland och det kommer väl ta 4-5 timmar. Kanske 6!? Jag är dålig på geografi men strunt samma. Det ska jag inte tänka på nu. Vi var framme vid tågstationen.
 
*************************************************************************************************************************************************
Haha jag kom på att jag hade glömt att berätta hur hon såg ut och vart hon bodde m.m . Jag glömde det eftersom jag blev så upphetsad att skriva! Men jag kommer att ta bort det inlägget och skriva om men några saker kommer att upprepas eftersom ja inte orkar kolla igenom allt:) Men nu ska jag leta efter bilder :* 
Ps: Miranda kommer att vara Clara borthwick eller se ut som henne iallafall:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0