2013-09-14 ♥ 19:28:00

Just Give Me A Chance kapitel 2

jag åt på världsrekord!!! Det tog tio min för mig. Dörrklockan ringde och jag skrek - KOM IN! Eftersom det säkert var Julia. Jag hade rätt. Jag möttes av två upphetsade ögon och hon hoppade upp och ner. Min pappa skulle komma och skjutsa oss till tågstationen. Exakt kl 08:00 så kom pappa. Konserten skulle börja kl 18:00 men vi har en ganska lång bit att åka. Sen så ska vi äta och shoppa lite så ja. Jag bor i Småland och det kommer väl ta 4-5 timmar. Kanske 6!? Jag är dålig på geografi men strunt samma. Det ska jag inte tänka på nu. Vi var framme vid tågstationen.
 
*************************************************************************************************************************************************
 Julias perspektiv:
 Jag hade ringt till Mirre när jag vaknade jag brukar vakna kl 07:00 men idag kunde jag inte vänta så jag stängde av alarmet och gjorde mig klar. Kl var nu 06:30 så jag väntade på att Miranda skulle vakna. Exakt kl 06:41 ringde jag henne. Vi var på ett underbart humör! Ingen någonsin skulle kunna förstöra vår lycka just idag förutom om typ Justin Bieber skulle ställa in konserten då... men det kommer aldrig att hända! Jag åt lite frukost och sen gick jag till Miranda vi bor typ ett kvarter bort så det är inte så långt. Jag plingade på hos henne och hon skrek -KOM IN! Jag gick in. Vi var så glada att vi hoppade upp och ner. Hennes pappa skulle skjutsa oss till stationen. När vi var framme vid stationen så gick vi och köpte godis till resan. Vi skulle åka tillbaka efter konserten så vi behövde inte ta med grejer. Tåget skulle komma vid ungefär 09:00 och vi skulle åka om en kvart så vi satt oss och pratade lite. Vid 5 i började vi gå. Vi hade väldigt bråttom men ändå kollade vi in i mobilen. Skumt eller hur. Miranda var helt fast i den som att hon hade blivit hypnotiserad av den men det hade jag med sååå... Helt plötsligt så hörde jag Miranda trilla. Hon hade gått in i nån eller så hade den gått in i henne. Det var en mörkhårig kille. Båda ställde sig upp och sa förlåt. De stod där och kollade på varandra tills jag harklade mig och sa att vi skulle gå. Båda nickade och sa hejdå. när vi hade satt oss i tåget så pratade vi inte om det för om jag känner henne rätt så bryr hon sig inte om killar så mycket. Jag måste ha somnat för Miranda försökte att väcka mig. Hon sa att vi var framme om fem minuter. Jag kände hur nervös jag blev.
 
Mirandas perspektiv: Vi gick och köpte godis sen satt vi och pratade lite men sen så skulle vi till tåget. Jag var helt inne i mobilen tills jag gick in i en mörkhårig söt kille. Vi båda sa förlåt sen stirrade vi. Jag hörde hur Julia harklade och sa att vi skulle gå. Tack och lov! Jag är faktiskt inte intresserade av killar och jag är verkligen inte redo att ha ett förhållande. Förresten så vet jag inte om jag kommer att träffa honom igen. Jag vet inte ens nånting om honom! Vi gick och satte oss i tåget och vi åkte iväg. Julia somnade efter bara några minuter. När det var fem minuter kvar väckte jag henne. Vi gick ut och letade efter en taxi. Efter bara fem minuter hittade vi en och vi gav honom adressen. Efter ungefär 30 minuters biltur så var vi framme. Taxi-chauffören släppte av oss bakom Globen.  Asså snacka om skumt men vi sa inget och gav honom pengarna sen började vi gå till framsidan. Vi tog fram mobilerna (standard) och surfade lite sen gick jag in i någon. IGEN!!! Snacka om pinsamt liksom åhhh jag skäms över mig själv. Det verkade som att den som jag gick in i hade kaffe eller chokladmjölk för jag fick allt på mig. Jag började med - Men vad i... Jag kollade upp och blev helt tyst. Jag kollade på Julia. Hon visste nog inte heller vad hon skulle säga. Vi stod bara där och sa ingenting.
 
                                     
 
**********************************************************************************************************************************************
asså det har hänt nåt med stavningsgrejen och den är verkligen CP!:(  Men jag hoppas att ni gillade kapitlet! Asså jag vet inte varför men det är jätte kul att skriva!:) Sen så struntar jag i att skriva om prologen eftersom ni förr eller senare fattar allt! Jag kommer inte alltid ha bilder på the fooo när det kommer upp kapitlar det kommer att vara bildstöd eller stödbilder:) hum... Haha jaja ses:* <3
 

Kommentarer
Postat av: Sandmanen

Jätte bra kapitel !!❤❤

Svar: Tack så mycket!:*<3
theffooo.blogg.se

2013-09-14 @ 21:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0