2013-09-21 ♥ 18:29:00

Just Give Me A Chance kapitel 9

Det var mest tonårstjejer som åkte till Stockholm undra varför. Vi satte oss i taxin och Julia frågade det som jag skulle fråga henne. Hon frågade -Varför är det så många idag?
Taxichauffören måste ha hört det för han sa att det var ett känt pojkband som kommer att uppträda. När vi var framme vid hotellet så tackade vi för skjutsen och gav honom pengarna. Vi gick in och gick fram till receptionen. Hon gav oss en nyckel till vårt rum och vi gick in. Vi blev förvånade...
 
***************************************************************************************
 
Julias perspektiv ( De är på hotellet ): Jag och Miranda var framme vid hotellet. Vi gav taxichauffören dricks och sen gick vi in. Vi gick till receptionen och kvinnan bakom disken gav oss nyckeln till rummet. Vi fick varsitt. Miranda och jag gick in. Vi var förvånade över hur fint och lyxigt det var här inne. Det var två stora dubbelsängar med två meters avstånd från varandra. Sen en stor walk-in-closet. Badrummet var fräscht och rent. Allting var PERFEKT. När vi hade packat upp våra saker så kollade vi runt och pratade lite. Vi hade lagt alla våra saker i walk-in-closet grejen och våra saker täckte inte ens halva. TILLSAMMANS! Vi bestämde oss för att ta oss en tur till köpcentret. Vi bestämde oss för att gå till "skrapan". Vi följde alla skyltar och efter 20 minuters promenad så var vi framme. Det var en massa tjejer i en stor klunga. Några grät. Det var super läskigt och vi trodde att det inte var mer såna tjejer men vi hade fel. Inne i Skrapan var det ännu mer gråtande tjejer. Vad har hänt!? Vi bestämde oss för att strunta i tjejerna och fika lite. Vi gick in i Espresso house. Båda vi beställde varm choklad. Vi satte oss vid ett ledigt bord jämte ett äldre par och fyra tonårskillar. De pratade för fullt och de sa nånting om fans. Den äldre paren gick efter några minuter. Jag och Miranda tyckte väl att killarna var intressanta så vi pratade inte så mycket. Vi höll också på med våra mobiler. Vi sms:ade med varandra eftersom vi inte ville att killarna skulle höra oss prata. När vi hade druckit upp våra drycker så satt vi kvar. Killarna gick. En av de hade glömt ett papper och en mobil. Såklart kunde inte jag och Miranda låta bli att kolla så ja vi kollade på pappret. Det stod nånting om ett uppträdande på plattan kl 17:00. Jag frågade Miranda  hur mycket klockan var och hon sa att den var 15:59. Jag frågade Miranda om hon ville gå på uppträdandet och hon ville. Såklart. Vi skippade att shoppa eftersom det kommer att ta ganska lång tid att hitta dit. Vi måste hinna dit för att lämna mobilen. Jag la mobilen i fickan och min mobil i jackfickan. Vi började gå och efter 30 minuter var vi framme. Tror jag. Vi var nog bara tvungen att vänta. Ungefär kl 16:45 kom det jättemånga tjejer så det måste vara rätt. Prick kl 17:00 kom det några. Men är inte det killarna som vi satt jämte!? Jag frågade Miranda och hon var också lite förvirrad. Vi måste få reda på svaret så vi gick fram till två tjejer som INTE grät. Vi frågade om de visste vem de här killarna är de kollade på oss som att vi var dumma men de svarade iallafall. De sa att det var The Fooo. Hmm... The Fooo ha inte vi hört det förut? Efter att de hade uppträdit så försökte vi komma fram till de. De var sjukt duktiga. Efter 30 minuter hade alla tjejer gått och killarna va kvar lite. Vi gick fram till de och en av de sa - Vill ni ha en autograf eller en bild? Jamen herregud vilka egoistiskta killar de är. Jag började säga Hej. Vi är inga fans eller så men vi satt jämte er i Espresso house. Samma kille som frågade om vi ville ha en autograf eller bild sa NEJ säg inte att ni har tjuvlyssnat och att ni är paparazzis. ( Vet inte om det finns i Sverige ). Nu var det Miranda som svarade. Hon började med nej alltså vi såg att ni... Nu var det en annan kille som avbröt. Han sa Asså vi har inte tid med det här så hejdå! Vi gick iväg. Arga. De ska inte tro att de är värd mer än nån annan! Vi gick till hotellet. Då kom Miranda på en plan. Vi kunde ringa med mobilen vi hittade till en av de. Som tur var så hade han ingen kod så vi kunde enkelt komma in i den. Vi kollade på personen som han hade ringt till mest. Det var nån som hette Felix. Vi ringde upp Felix. Han svarade efter tre signaler. Han sa - Hallå vem är du och hur fick du Omars mobil sa han eller skrek nästan. Jag sa - Hej jo det är vi som träffade er efter ert uppträdande i Plattan. Vi tänkte bara säga att ni tappade er mobil och vi tänkte bara lämna tillbaka den men ni avbryter hela tiden. Som tur var lyssnade han nu och avbröt inte. Han sa - Jag är ledsen för hur vi har betett oss och vi skulle gärna få tillbaka Omars mobil. Vi bestämde oss för att vi skulle mötas vid ett ställe. Jag och Miranda bytte om till snyggare kläder och sen gick vi ut. Vi mötte de på det ställe som vi hade bestämt för. Vi kramade de. Jag tror att jag känner igen de... VÄNTA ÄR INTE DET KILLARNA SOM UPPTRÄDDE PÅ JUSTINS KONSERT!? De sa att vi skulle hålla kontakten men se vad som hände! Jag frågade om jag fick prata lite med Miranda. De sa javisst nästan samtidigt men de ville ha mobilen. Jag sa att det var killarna som uppträdde på Justin Biebers konsert. Hon var lika arg som jag är på de. Miranda fick fram till de och sa...
 
***************************************************************************************
 Jag vet jag vet... jätte kort! Men jag skrev innan sen råkade jag gå tillbaka om ni fattar vad jag menar. Allting bara raderades så ja... Innan så skrev jag väldigt detaljerat men om man skriver det två gånger blir det jobbigt! Jag lovar att jag ska skriva och uppdatera mycket! Puss:* <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0