2013-09-22 ♥ 11:38:00

Don't leave me alone Kapitel 1

Hej! Jag heter Amanda och bor i Borås. Idag är det sommarlov! Jag ska hänga ortoligt mycket med min bästa kompis Olivia. Hon är jätte snäll och jätte rolig! Hon är bara helt enkelt bara bäst! Jag har alltid kul med Olivia! Men idag är det inte så särskilt rolig dag. Jag ska flytta till Stockholm eftersom att mina föräldrar fick jobb där. Jag vet inte hur jag ska berätta det för Olivia att vi ska flytta. Men jag måste ju! Jag ska ringa till Olivia nu!
 
Olivia's perspektiv: Hej det är Olivia!
Amanda's perspektiv: Hej Olivia! Ehm... Jag vet inte hur jag ska berätta det här men jag ska flytta till Stockholm sa jag med ledsen röst.
Olivia's perspektiv: Va?! Nej måste du flytta till Stockholm?
Amanda's perspektiv: Ja tyvärr så måste jag det.. Mina föräldrar har fått jobb där.
Olivia's perspektiv: Vi är väl fortfarande kompisar va?
Amanda's perspektiv: Såklart! Jag kan skicka ner tågbiljetter till dig så kan du hälsa på!
Olivia's perspektiv: Nej det är lugnt jag kan köpa mina egna tågbiljetter!
Amanda's perspektiv: Okej men jag kan skicka ner några ibland! Jag måste lägga på nu älskar dig! Vi kan snacka påväg till Stockholm!
Olivia's perspektiv: Okej tack! Älskar dig med, Hejdå!!
Amanda's perspektiv: Heejdå!!!   (Fortfarande Amandas perspektiv)
 
(5 min senare) 
Pappa jag har packat klart nu! Ska vi åka??
- okej nu åker vi!
Jag kollade mig runt ifall jag hade glömt något. Det var helt tomt i huset. Jag kollade sedan i mitt rum ifall jag hade glömt något där. Då glömde jag min mobil! Hur kunde jag glömma det?! Aja nu åker vi! 
 
När vi var framme vi tågstationen i Stockholm så var det mycket folk! Jag ställde ner min resväska för att se mig runt hur mycket folk det var. Min pappa sa att vi skulle fortsätta att gå. Så jag gick utan min....... 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Hoppas ni tyckte att det var bra! Ksk lite kort elr? Vad tycker ni? Skrev det här nere.  
P.s dom fick skjuts av några till tågstationen i Borås sen så åkte dom tåg till Stockholm. //Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0