2013-12-17 ♥ 21:23:18

I Know You Love Me kapitel 3

Jag var tvungen att tänka posetivt nu, jag ville ändå inte bli tillsammans med Felix, för att det kommer bara att bli konstigt ifall man är tillsammans med en kändis. Hatet brydde jag mig inte om eftersom att jag själv hade en känd blogg och att jag var van vid det!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Jullov)
 
Alice perspektiv: Yeeey! Juuullov! Sjukt skönt skulle det bli! Dock hade jag och Felix blivit lite mer än bästa vänner och pga det så funkar det sådär med Linus..Linn hade inte umgåts med mig eller The Fooo senaste tiden! Det var sjukt konstigt, jag erbjöd henne att följa med men hon tacka nej?!? Jaja, idag ska jag tvinga henne att följa med! 
  Jag fick ett sms av Felix där det stod kommer du snart? 
Jag ska bara hämta Linn ifall det är okej?
- Asså vi får inte ta in foooers eller folk vi inte känner...
- Men du känner ju faktiskt henne! Ni går ju i samma klass '-.-
- Jaja...men efter att vi har jobbat så har vi ledigt och då kan alla i mötas vid sturep kanske?
- Visst! Men när kan jag komma?
- Kom du när som helst men ring mig när du står utanför porten!
- Okej!
 
Jag bytte om och sminkade mig lite lätt, jag skippade frukosten och tog en frukt och sprang sedan ut. Jag mötte några foooers som ville ta kort med mig? Blev as chockad! Jag tog kort med foooers i kanske 12 års åldern det var 2 st!
Kan du hälsa älskar er från Elina och Nathalie till de?
- Aa visst! 
 
Jag var framme vid porten nu och jag ringde Felix, Hej jag står utanför nu kan du öppna? Aa jag kommer ner nu! Sa han. Jag sa först hej och att jag hälsade först från Nathalie och Elina att de älskade de och sedan så frågade jag vilken tid de var lediga och en massa annat. 
Nu var de lediga från "jobbet" och jag ringde till Linn och sa till henne att hon skulle vara vid Stureplan om tio min! När jag kom till henne med alla andra stod hon och höll för handen, OMG, OMG, OMG d-d-de är ju dom!!! Sa hon, hon kramade om mig hårt och sa tack många gånger! Hon började gå till Oscar först och det gick bra mellan de snabbt! Vi var påväg till donken, alla var skit hungriga särskilt jag som inte hade ätit frukost. Påvägen dit fick jag ett sms av Linus...Där det stod:
Hej! Jag ville bara säga att jag älskar dig sjukt mycket men..jag vet inte ifall jag har likadana känslor för dig som innan...Du har varit väldigt mycket med han dära Felix, under tiden har jag lärt känna andra personer. Att lära känna dig, vara med dig och m.m har varit underbart!❤  Men jag har tyvärr inte likadana känslor för dig längre....jag är ledsen!
- Jag förstår, tack för att du tala sanning❤ Skrev jag tillbaka!

Tårarna rusade! Jag höll handen för ansiktet så att Felix inte skulle se mig ledsen, sedan sprang jag hem. Jag hörde att de sprang efter mig och ropade på mig. Efter en stund slutade jag springa, då var de inte bakom mig längre. Jag tog upp min mobil, jag hade fått 10 missade samtal, både från Linn och Felix! Jag kan inte fatta att han gjorde slut?!? Linus var den underbaraste personen i heeela världen, han var alltid där för mig, han gjorde mig glad, han var omtänksam, man kunde lita på honom och allt som en perfekt pojkvän skulle vara❤  Att få det smset var jobbigt att läsa...men det var bättre en att se honom med en annan eller ljuga! När jag kom hem så var bara min Hanna hemma, mamma och pappa jobbade tydligen. Pappa jobbade som advokat och mamma chef över sitt jobb så det var vid jobbet ganska ofta! Jag sprang upp till mitt rum, hela övervåningen var mitt förutom gäst rummet. Mitt rum var rätt stort! Jag hade ett eget badrum, man kan säga att jag bara var i övervåningen för där fanns det en liten "mys höna" också, där fanns det en tv och soffa och sånt! Jag satte mig i soffan där ute och kollade på tv även jag hade det i mitt rum. Sedan började min 11 åriga lillasyster sätta på Fridays are forever! Hon var också en Foooer! Jag gick in till mitt rum och stängde igen dörren hårt, jag var ändå ledsen men samtidigt arg. Jag gick in till mitt badrum och tvättade bort sminket. Sedan tog jag bara concelear. Precis när jag var klar ringde plingklockan på, jag sprang ner och skulle öppna för att jag trodde att det var mamma och pappa, men tydligen inte. Det Felix, Linn, Ogge, Omar och Oscar! Jag stängde dörren framför de. Jag ville reklamen inte att de skulle se mig så deppig. Jag skrek till Hanna ÖPPNA INTE DÖRREN IFALL DET ÄR NÅGON SOM PLINGAR!!! OKEJ!!!!! Skrek hon tillbaka. De plingade på heeela tiden tillslut hörde jag att Hanna skrek, hon öppnade tydligen dörren och såg The Fooo. Jag stod där uppe och gömde mig lite grann och kollade ner för att se vad de gjorde.
- Ehm hej! Är Alice där någonstans? Sa Linn
- Ja hon är där uppe men hon är rätt ledsen, jag vet inte varför. Kan jag få ta kort med er lite snabbt sen innan ni går hem? Hehe? Sa Hanna.
Felix perspektiv: Vi gick upp till Alice rum, påvägen upp såg man verkligen att huset var enormt stort! Vi knackade på men ho nuvarande inte och vi öppnade dörren men hon hade låst den. Alice, släpp in oss, du kan berätta för oss vad som har hänt! Vi finns för dig, jag finns för dig! Hon släppte in oss, hon hade berättat allting! Hon var verkligen jätteledsen, dock hade jag chansen att få henne❤ 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni är nöjda över kapitlet!:) Jag tänkte skriva klart det på eftermiddagen men jag hann inte för att jag var med Emma och köpte lite presenter till skolan och sånt:)

//Maria


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0