2013-11-27 ♥ 20:50:20

Don't leave me alone kapitel 20

Jag frågade vad han hade gjort under tiden, för han hade ju inte svarat på ett enda sms eller något förräns nu! Han sa att han var med "Gilbert" (Felix's kompis) Seriöst, han glömde att vi två skulle vara och istället så var han me Gilbert!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amanda's perspektiv: Okej jag tyckte att det han gjorde var helt oacceptabelt! Jag var skit sur på honom och ändå super ledsen. Jag satt och sms:ade med mina vänner i en grupp nästan hela dagen. 
 
- Amanda jag åker tillbaka till jobbet nu!
- Okej hejdå ses sen, ropade jag. 
 
Jag forsatte att skriva med mina vänner. Jag Olivia komma över eftersom att det ändå var helg och det kunde hon! Jag blev super glad över att hon kunde komma. Han ringde och sms:ade mig hela tiden. Men tillslut efter att jag hade pratat med Olivia så ringde Felix igen och jag svara.
 
- Amanda jag är så sjukt ledsen! Jag vill ha dig mer än annat. Sa han och jag började bli "vattnig i ögonen" 
- Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag vill gärna prata med dig vid stureplan kanske?
- Aa visst jag kommer om 20! Om det är okej.
- Aa det blir bra. Sa jag.
 
Olivia fixade till mig lite och sen så skulle jag gå till sturep och Olivia skulle vara med Oscar. Jag var där och Felix stod redan där. 
 
- Förlåt mig för allt jag har gjort, det var inte meningen att det skulle bli såhär!
- Du har gjort en massa misstag, vi har bråkat sjukt mycket, jag kan inte bara förlåta dig hela tiden varje gång mitt hjärta "bryts". 
- Förlåt mig, förlåt, förlåt, förlåt! Alla de gångerna har inte varit med mening. Jag vill ha dig mer än något annat! Jag skulle tillomed sluta i bandet för din skull! Även det är min största dröm att bli känd! Lämna mig inte..
- Skulle du göra det? Men asså jag har sagt till dig att du ska ändra dig men det gör du ju inte! Jag kan inte bara förlåta dig hela tiden! Jag vet inte riktigt..
- Säg till när du vet vad du vill...Du kommer alltid att vara min vad än som händer.  
- Du kommer också alltid vara min men jag är inte så säker ifall vårt förhållande kommer att fortsätta så bra... *Går iväg* och gråter..
 
Det var sjukt jobbigt att prata med Felix sådär...man såg på honom att han ville verkligen ändra på sig. Jag tog en taxi hem för att jag ville verkligen att Olivia skulle få vara med Oscar. Nu var kl 22. Olivia kom precis hem och ho och jag började göra oss i ordning och skulle sova. Kanske lite tidigt men vi skulle inte direkt sova. Olivia pratade med mig och jag lyssnade inte för jag tänkte över ifall jag skulle ge Felix en chans eller inte. 
 
- Hallå Amanda? Lyssnar du eller?
- Oj, förlåt jag bara tänkte på mellan mig och Felix.
- Det är lugnt men hur går det nurå?
- Det går väl sådär och jag är glad att du kunde komma över idag!
- Det var så lite så!
Vi satt och kollade på film och plötsligt så somnade vi i min soffa. 
 
Felix's perspektiv: Jag vaknade upp och det enda jag kunde tänka på var Amanda. Jag gick och åt frukost, och åt inte så mycket. Sedan gick jag upp till mitt rum och gjorde mig i ordning för idag skulle jag till studion. Påvägen dit så var det foooers som ville ta kort, jag gjorde "fake smile" Sedan sa jag att jag hade lite bråttom och då små sprang jag lite, egentligen hade jag inte bråttom men jag ville bara därifrån. När jag kom in så såg jag att Amanda och Olivia var där, det var nog för att Olivia skulle träffa Oscar. Jag kollade på hennes och vi fick ögonkontakt i några sekunder tills hon bröt den. Vi skulle repa in dansen och sjunga en låt. Först skulle vi sjunga sedan skulle vi till danslokalen. När vi sjöng färdigt så gick vi till dnslokalen. Daff, Mickis och Jag gick längst fram sedan Olivia och Oscar och längst bak gick Amanda, Ogge och Omar. Det verkade som att hon hade jättekul. Jag blev lite avundsjuk men varför skulle jag vara det hon var ju inte men tjej länge till....Nu var vi framme vid danstudion. Jag kunde in koncentrera mig för att jag tänkte på Amanda, Daff sa till mig flera gånger men jag kunde inte sluta tänka på henne. Tillslut fick jag skräpa mig för att de blev sura på mig. Efter några timmar så kunde vi alla åka hem. 
Amanda's perspektiv: Det var ganska kul att hänga Med Ogge och Omar, att jag hade missat detta under så lång tid, men det var nog för att jag hade spenderat så mycket tid med Felix. Idag skulle jag hänga med Ogge, Omar, Oscar och tydligen Felix...det skulle vara sjukt pinsamt! Vi skulle vara hos Felix och det var det enda stället som var föräldrar fritt! Oge skjutsade mig och Olivia åkte med Oscar, medans de andra åkte med sina egna mopeder. Vi var framme hos Felix och vi alla satt och "mysade" vi hade 4 chips påsar och en stor päronsoda. Jag försökte undervika Felix så mycket so möjligt men han satt ju liksom jämte mig så det var lite svårt..men ändå hade vi inte riktigt gjort slut. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, snart börjar den är hela novellen ta slut! Jag trodde att den skulle bli längre men jag fick avsluta lite tidigare för att jag inte hade någon mer fantasi..Det sista kapitlet av Don't leave me alone kommer förmodligen i helgen!
Juste! Imorgon ska jag och Emma + vår klas vara med i Lilla Aktuellt igen och det ska bli as roligt! Jag har kollat på nyheterna ganska månag gånger så jag är skit taggad för imorgon!
//Maria
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0