2013-12-08 ♥ 15:22:19

I know you love me kapitel 1

Alice's perspektiv: Woho! Fredag idag då! Men jag måste gå i skolan först-.- Hatar min "grupp" jag och Linn hamnade inte i samma grupp så vi kommer inte kunna ha rast samtidigt! Men när vi har håltimme på Onsdagar så har vi det samtidigt! Jag gjorde mig i ordning. Jag tvättade ansiktet och tog på mig min morgonrock och gick ner och åt frukost. Godmorgon sa jag och började äta. När jag hade ätit färdigt så gick jag upp och borstade tänderna. Sedan sminkade jag mig lite lätt, jag tar alltid bara foundation, concealer, puder och ett lite läppglans! Sedan parfym. Jag gick ner och tog på mig mina skor som hade en liten klack och min svarta jacka. Innan jag stängde dörren sa jag hejdå till mamma. Min pappa hade redan gått och jobbat. Jag mötte Linn ungefär lite mindre än 1 kmfrån mitt hus. Sedan gick vi tillsammans till skolan. Vi såg Felix gå med sina kompisar. Linn var van med att inte fangirla framför Felix hon tog det lugnt, hon brukade ändå inte fangirla. Hon hade mer ett crush på Oscar. Jag, Linn och fler kompisar stod om ett gäng och man märkte att Felix kollade på lite då och då. När jag vände mig blicken till Felix så fick vi ögonkontakt och Felix såg ut sådär flörtig..men jag avbröt blicken eftersom att jag hade kille och det visste Felix! Linus gick dock inte på samma skola som mig. Klockan ringde in oss och vi gick till våra klassrum. När vi kom in så berättade vår lärare att vi skulle göra ett grupp arbete, och vi skulle börja med det i skolan och bli klar tills nästa vecka! Jag höll tummarna att jag INTE skulle hamna med Felix...och tydligen så hamnade jag med honom. Vi satte oss i grupperna och då sa Felix:
-Nu kan jag äntligen lära känna dig!

Han började fråga en massa saker och jag sa bara att vi skulle börja jobba! Och det här är bara början av skoldagen! När lektionen var slut så sprang jag ut till mina kompisar som gick i min grupp då. Vi hade 10 min rast så vi stod inne i korridoren. De började fråga saker om Felix, hur det var att jobba med honom. De blev förvånade över att jag svarade med: Vill du byta eller? Han är ju sjukt jobbig...! Klockan ringde in och vi skulle ha matte. Den lektionen gick snabbt. Sista timmen var musik! Alla hade gått in men jag skulle bara låsa mitt skåp, när jah tänkte gå in hörde jag Felix säga: Alice ska sitta här. Ehm...what?? När jag kom in så vinkade Felix hit mig och jag satte mig där och kollade på mina vänner med höjda ögonbryn. Vi hade 40 minuters musik och för att vara 40 min brukar jag tycka att det var snabbt men nu tog det långtid...Woho!! Äntligen var dagen slut!! Yey, nör jag gick till Linn så var det någon som kom bakifrån, själklart var det Felix. 
-Hej
-Hej vad är det? Sa jag ganska kaxigt.
-Förlåt, men jag undrade när vi skulle vara igen för att plugga till vårt arbete.
-Nej förlåt mig, det var inte meningen att låta kaxig men jag vet inte jag kan när som helst!
-Jag ska åka till killarna sen asså Oscar, Ogge och Omar
-Ja jag vet!
-Jasså är du en foooer då elr?
-Nja....jag är en directioner och typ gillar inte er..asså jag menar inte så!
-Ja jag förstår, så du gillar inte vår musik?
-Nej eller jo men asså..den är inte dålig! Men när ska vi träffas? Jag var tvungen att avbryta vårt pinsamma konversation.
-Men jag ska hem och sen ska jag åka till killarna direkt och där kommer jag vara över helgen men på Söndag så har vi ledigt.
-Men jag kan inte på Söndag, jag ska vara med min kille Linus.
-Men det enda sättet är att du följer med mig och sen när vi har rast så får vi plugga?
-Ehm....okej! Är det okej ifall min kompis följer med? 
- Asså egentligen får vi inte ta in foooers till studion ifall det inte är nödsituation. 
- Jaha okej, men det är lugnt då!
- Men jag ska bara hem och lämna mina saker. 
-Men vi ses vit stationen klockan?
-16?
-Visst!
 
Jag sprang till Linn och hon frågade en massa saker, bjöd han ut dig? Du gillar ju egentligen inte The Fooo! Vad sa han? Ville han något speciellt?
Hahah! Nej, han bjöd inte ut mig men vi ska göra ett grupparbete tillsammans och det ska vara klart tills nästa vecka och han skulle till killarna så jag var tvungen att följa med! Okej, jag kanske inte hatar de lika mycket sa jag och kollade neråt. Ullala Alice are in love sa hon och började skratta! Sluta, vi måste hem nu sa jag. Alice! hörde jag någon säga och det var Felix. Han frågade ifall jag ville ha skjuts hem? Visst men får Linn hänga med? Visst sa han och vi hoppade på. Hej sa jag och Linn till Felix mamma Cecilia. 
-Ja men hej! Du är väl Annas dotter? Aa det är jag sa jag!
Hon skjutsade först hem Linn och sen mig. Tack för skjutsen sa jag och gick. Jag låste upp dörren och sa hallå? 
- Ja?
Juste min syrra var hemma.
Jag måste gå om en halv timme så säg till mamma eller pappa att jag är borta på ett grupparbete till skolan!
- Med vem?
Det behöver du inte vet!
Jag sprang upp till mitt rum och borstade igenom mitt hår, det var fortfarande platt. Sminket var kvar så jag tog en frukt och åt den. Jag gick ner till stationen där vi skulle mötas och där stod redan Felix. Började tro att du inte skulle komma sa han. 
Felix's perspketiv: Alice var så himla fin! Hon har dock redan kille...Men jag vill ändå ha henne! Vi hoppade på tåget och det tog 10 min att åka tåg dit så det var inte så långt ifrån! Vi pratade om en massa saker som om vvi var bästisar! Efter att vi hade pratat kom jag närmre henne och hon backade ifrån. Jag kollade på henne som ett frågetecken. Pojkvän sa hon. Juste förlåt sa jag. Ne det 'e lugnt! Som tur var så var vi framme så jag inte behövde lida av det pinsamma jag gjorde. 
Alice's perspektiv: När vi gick på trottoaren så stod den en massa foooers som skrek Felix. Att det ägnar sitt liv för att se de! Vem är de frågade alla och då sa Felix högt: Hon är med mig vi går i samma klas och har ett grupparbete! Lycko dig hörde jag många säga! Nja..jag är inte riktigt en foooer sa jag till alla. De blev sjukt förvånade!
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här var det första kapitlet! Ifall ni inte har läst prologen så gör det då fattar man mer vad jag menar:)
 
http://theffooo.blogg.se/?tmp=448683

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0