2013-12-14 ♥ 21:13:00

I Know You Love Me kapitel 2

När vi gick på trottoaren så stod den en massa foooers som skrek Felix. Att det ägnar sitt liv för att se de! Vem är de frågade alla och då sa Felix högt: Hon är med mig vi går i samma klas och har ett grupparbete! Lycko dig hörde jag många säga! Nja..jag är inte riktigt en foooer sa jag till alla. De blev sjukt förvånade!
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alice perspektiv: Efter att jag sa det fick jag massa bitch-blickar! Jag började typ skratta ihäl mig,
1. Att de spenderar sitt liv för att bara se de i några sekunder!  
2. Deras bitch-blickar var roliga.
 
Felix frågade vad som var så rolig, inget sa jag tillbaka kaxigt! När vi kom in sa alla: Ullala Felix har hittat en ny tjej^^  Han blev generad och jag sa direkt: Asså vi har ett gupparbete och jag måste komma över för annars har vi ingen tid att plugga. Sa jag kaxigt för att jag ville verkligen inte att de skulle tro att Felix var min pojkvän när jag redan hade Linus! 
  De sa hej till mig och började fråga lite frågor och sånt men sen så skulle de börja sjunga. De berättade vad dom hette men jag kom knappt ihåg namnen! Det ända jag kom ihåg var typ någon Oscar för att Linn alltid pratade om honom och om någon Ogge som alltid var så fin! Men jag brydde mig inte så mycket, jag satte på mig mina hörlurar och lyssnade på musik..men man hörde bara deras musik som var i bakgrunden. Asså jag tyckte att deras låtar var bra men asså låtnamnen det störde jag mig på, plus deras fanbase. Efter 1h när de sjöng färdigt så fick de paus och jag och Felix började jobba. Dom fick bara 1h rast sen skulle de jobba igen! Men denna gången så satt de och började på en ny låt. Den hette tydligen "It's Time To Make A Wish" Äntligen ett vanligt låtnamn! Låten var sjukt bra! Jag trodde verkigen inte att jag var den första som skulle få höra den...det kanske inte var meningen att jag skulle vara den första men jag var ju i studion för att göra ett grupparbete så ja..Efter ca 2 h & 30 min så fick de rast igen och jag och Felix började plugga! Vi hade rast i 3h och vi blev klara! Jag trodde att det skulle gå dagar tills vi skulle bli klara men tydligen inte! Tiden hade varit jätterolig! Klockan var 17.35 och jag skulle hem. 
- Hejdå jag måste hem nu! 
-Neeeej! Måste du hem? Vi ska gå och käka nu.
- Meh, vadå ska jag följa med er? Jag är inte ens en foooer och era fans kanske blir arga för att jag får äta mer er! 
- Vi säger att du är min kompis, vi går ju dock i samma skola.
- Jaja...men jag tycker att det känns konstigt.
- Men snälla! Sen kollade Felix på mig med valp ögon.
- Okeejdå! Men..
- Men?
- Inget!
 

Felix perspkeitv: Yes! Jag fick henne att stanna kvar lite till, hon kanske gillar mig? Eller inte..hon har ju redan pojkvän. Men jaja...vi skulle gå till donken och Alice gick längst bak och nördade med sin mobil. Jag sprang bakåt och tog hennes mobil, hon började säga en massa saker som jag inte hörde jag läste hennes sms med Linn. Det stod bl.a. att hon tyckte att jag var ganska snygg. Jag trodde verklogen inte det eftersom att hon hade varit negativ mot mig under dagen och att hon hade kille! Jag rape:ade hennes mobil och tog ett kort på mig. Jag han inte skicka bilden för att Alice tog hennes mobil ur min hand. Det var inte kul sa hon och låtsades ledsen. Förlåt sa jag, men jag visste inte att du tyckte att jag var snygg! Jag sa bara så för att reta upp henne! Hon svarade inte hon blev generad såg man. Efter det var hon tyst hela vägen..vi kom fram till donken och där satt foooers. De kom fram till oss och frågade om bilder men vi sa att vi helst villle vara ifred.
Alice perspektiv: Jag gick till kassan och innan jag skulle betala kom Felix springades till mig och sa som att vi skulle låta dig betala när vi bjuder dig! Då tog han fram sitt kort och betalade. Sååå gulligt, men jag var tvungen att tänka posetivt att inte bli en player! Jag hade ju redan Linus. Klockan var snart halv åtta och jag skulle till tågstationen, de gjorde mig sällskap och innan jag hoppade på tåget fick jag allas nummer! Jah hoppade på tåget och jag fick direkt ett meddelande, Hejdå //Felix stod det! Jag kollade ut i fönstret och vinkade. Jag sms:ade tillbaka:
Jag glömde vårt projekt i studion kan du ta hand om det tills nästa vecka? 
- Ja visst! Stod det
Sen fick jag ett till sms från Felix där det stod: I love you but you don't love me, I know that. 
Vad skulle jag svara?!?! Jag visste ju inte ifall jag gillade honom, ifall jag gjorde det så var jag ju otrogen! Jag ville ändå inte såra Felix, jag visste att han gillade mig, han gjorde det sedan 5:an. Men han hade aldrig satsat då. Jag svarade aldrig på hans sms. Jag var nu framme och mamma skulle skjutsa hem mig från tåg stationen gär att det var sjukt kallt ute! Klockan var åtta när mamma kom, jag var hemma kanske 5 över åtta, och jag visste fortfarande inte vad jag skulle svara för jag kunde verkligen inte bara dissa hnom för det kändes som att jag hade fått känslor för honom. Tillslut skrev jag: Jag jag tror att jag har känslor för dig men jag har ju Linus...jag gillar er båda! Men jag har snart varit tillsammans med Linus i 1år imorgon. Jag förstår stod det och en ledsen smilys..
Jag skickade en ledsen smilys tillbaks. Jag var tvungen att tänka posetivt nu, jag ville ändå inte bli tillsammans med Felix, för att det kommer bara att bli konstigt ifall man är tillsammans med en kändis. Hatet brydde jag mig inte om eftersom att jag själv hade en känd blogg och att jag var van vid det!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ledsen för fel stavning eller så men jag är så sjukt trött! Det är ovanligt tidigt enligt mig, men jag är så trött för att jag handlade julklappar till min familj idag så ja! Hoppas ni blir nöjda ändå:) Glöm inte att vara med i vår lilla tävling:)
 
//Maria
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0