2013-11-24 ♥ 22:30:34

Don't leave me alone kapitel 19

Vi var framme vid balen. Det var fullt där och jag såg Hanna! Vi gick till de och började prata med dom. Sedan sa Hanna: Jag trodde att du skulle gå med Felix? Man fick ju inte det sa jag och sen sa hon ojuste! Vilken lättnad det blev när hon sa ojuste, för att jag kände mig så taskig mot Felix när jag inte sa hejdå, och dessutom ville han gå med mig ju. Vi höll på att dansa och sen stoppades musiken...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Amanda's perspektiv: När musiken stoppades vände alla sig om till secenen, där stod Felix! Alla sprang till honom förutom Hanna, jag och de. Såklart blev jag chokad! Alla sprang upp på secenen men vakerna tog ner de. Felix ropade mitt namn och alla vände sig om till mig. Felix började sjunga en låt som handlade om våra minnen och att han aldrig skulle lämna mig och bad dessutom om förlåtelse om det som hände idag, jag började få tårar, när han sjöng färdigt så gick han till mig och vakterna gjorde så att det blev en väg som Felix kunde gå, han börjde säga en massa saker om mig och massa minnen som vi hade haft. Tillslut frågade han mig ifall jag kunde förlåta honom, det var väl sjävklart att jag kunde göra det, det var ju det enda jag kunde göra när jag inte sa hejdå tillbaka till honom. Sedan kysstes vi. Sedan hörde jag Hanna säga ullala^^ Jag och Felix abröt kyssen och kollade på henne. Man såg verkligen att hon skämdes och det var lite kul. Jag frågade Felix varför han kom och dessutom fick han ju inte. Han sa att han mådde dåligt över att vi hade bråkat och han fick komma på balen för vår rektor, sedan sa han: Det är fördelen att få vara känd! Sedan spelades låten: Let her go och jag sa att Felix skulle vänta 5 minuter, då skulle jag fråga Oliver ifall han kunde dansa med någon annan och det kunde han. Jag sa tack och kramade honom som kompis, sedan små sprang jag lite till Hanna och frågade ifall hon kunde sminka om mig lite snabbt för att min smink hade runnit. Nu hade Hanna sminkat mig klart och jag gick till Felix och sedan såg jag att det var någon som frågade Felix ifall de kunde dansa, jag blev ledsen och gick därifrån. Det var någon som kom efter mig och det var Felix, han frågade vart jag skulle och då sa jag hem, han frågade direkt varför. Du skulle ju dansa med någon annan sa jag ledset...Sedan sa han: Nej, jag jag tackade nej för att jag skulle dansa med min Älskling, Sedan sa han: Det är du som e min älskling då, och vi både började flina. Okej sa jag och vi gick tillbaka till dansgolvet och dansade innan låten tog slut. Sedan spelades en ny lugn låt upp. 
Felix's perspektiv: Balen vart slut och alla gick hem. Imorgon började skolan....Jag och Amanda började skolan samma dag men vi bestämde oss för att sova över hos varandra. Jag skulle sova över hos Amanda ocg sen skulle jag skjutsa henna dit och hem. Nu var vi hemma och hade gjort oss i ordning, vi skulle lägga oss och både två somnade ganska snabbt. Jag och Amanda vaknade upp klockan 07.00 vi gjorde oss i ording och sedan gick vi ner och å frukost, Amandas mamma hade redan fixat fram allt, hon var super trevlig. Sedan gick vi upp och borstade tänderna efter frukosten, när vi hade borstat tänderna gick vi ner till hallen och klädde på oss, jag skjutsade Amanda till hennes skola sen åkte jag till min skola. 
Amanda's perspektiv: Skolstarten gick super, jag fick klippa bandet! Det var inte en riktig riktig vanlig dag utan en invigning typ. Vi hade lektioner och så fast inte ritkiga om man säger så. Skolan gick jätte snabbt, jag fick dessutom nya vänner och endel frågor om Felix och de andra! Haha, det var sjukt jobbigt men ändå lite roligt. Nu var det lunch och vi skulle gå och käka, jag satt med Hanna och mina nya vänner! Nu var dagen slut och Felix skulle hämta mig, jag stod ute ungefär i 5 min sedan kom han. Han frågade hur jag hade det och ifall jag hade väntat länge. Jag berättade allt, sedan var vi hemmas hos Felix och hans föräldrar hade inte kommit hem än, vi satt och mysades i Felix rum, vi åt också lite snacks. Klockan var kvart i sex och jag skulle ta bussen hem och det var den enda tiden jag kunde för att jag skulle till min mormor. 
Skolan hade gått superbra! Men idag var det fredag och Felix skulle hämta mig från skolan och sen skjutsa hem mig och vi 18 tiden så skulle han komma tillbaka och då skulle jag sova över hos Felix. Jag längtade! Men vi hade precis slutat skolan snarrt och jag stod och väntade på honom i ca 15 minuter, jag hade sms:at honom flera gånger och tillomed ringt honom flera gånger men han svarade inte, jag började bli orolig, jag ringde min mamma och frågade ifall hon kunde skjutsa hem mig för att Felix inte kom. Min mamma skjutsade hem mig och jag började genast ringa hoom flera gånger för att jag var så himla orolig. Han hade inte svarat, men jag tänkte att han skulle hämta mig klockan 18 ju och då borde han svara. 
Några timmar senare
Okej, klockan var 19! Vart var han? han skulle vara hos mig för en timme sedan..jag började verkligen bli orolig. Nu var klockan 20.00 han hade skrivit tillbaka att han glömde bort allting! Va?! Vad gjorde han hemma då? Satt han bara där utan sin mobil, han glömde seriöst hämta mig, okej så farligt kanske det inte var med att vi två skulle vara idag och han glömde bort det! Ne...nu var jag riktigt sur på honom. Jag frågade vad han hade gjort under tiden, för han hade ju inte svarat på ett enda sms eller något förräns nu! Han sa att han var med "Gilbert" (Felix's kompis) Seriöst, han glömde att vi två skulle vara och istället så var han me Gilbert!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kanske lite tråkigt kapitel men jag undra vilken huvudperson nu vill att det ska handla om i min nästa novell skriv här nere:)   //Maria
 

Kommentarer
Postat av: Sandmanen

När kommer Emmas kapitel

Svar: Jag vet inte riktigt när den kommer ut men jag kan kika henne och fråga när den kommer. Hon kan säkert skriva ett inlägg när det kommer ut!:) //Maria
theffooo.blogg.se

2013-11-25 @ 06:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0