2013-10-13 ♥ 20:04:00

Just Give Me A Chance kapitel 17

Senaste:
Jag skrek Dante högt. Inget svar ( eller skällande ). Onej tänk om de har tagit honom! Okej var brukar Dante vara då? Jag gick in i alla rum eller snarare så sprang jag. Nej de har han. Jag satte mig ner på soffan och suckade allt var meningslöst. Miranda kollade oroligt på mig. Hon klappade mig tröstande på axeln. Vi hörde en bil komma vid uppfarten. Vi kollade på varande lite oroligt. Ingen gör väl inbrott på samma hus samma dag va? Nej men det måste vara min moster och Mirandas föräldrar. Då så...
 
***************************************************************************************
 
Mirandas perspektiv:

Felix hund har blivit hundnappad... Haha vilket roligt ord!!! Okej inte tid att skämta. Han är riktigt ledsen det ser men stackars honom... Jag visste inte att killar är känslosamma. Men ja. Vi hörde en bil komma i uppfarten. Vi kollade på varandra det måste vara mina föräldrar och Karin. Vi hörde något i Karins rum. Det lät som att det var något som klöste. Vi gick snabbt dit och där var ju lilla DANTE!!! Felix sprang fram till honom. Åh... Har inte sett något sötare än människo- och djur kärlek! Någon kom in i huset. Det stod ju Karin och mina föräldrar de var chockade. Det såg man på deras ansiktsutryck. Felix kom bakom mig. Karin gick in. 
 
( Spolar över när de har städat annars blir det tråkigt!:D )
PUH... Det var riktigt jobbigt att städa men jag kände mig lite skyldig över att det blev inbrott här. Asså tänk att vi inte märkte nått. Nu var det mat. ÄNTLIGEN! Klockan var redan 20:30. Det blev spagetti och köttfärsgryta. När jag ätit klart tackade jag för maten och dukade av. Jag hörde Felix säga samma sak. Jag gick in i mitt rum och tog fram min Ipad. Jag gick in på Skype och såg att Julia var inne. Jag satt och pratade med henne. När klockan var 21:30 så sa vi hejdå. Jag gick ner till köket för att dricka något. Där satt mina föräldrar med Karin. Hon var ledsen det såg man. Jag gick fram lite försiktigt. Jag sa:     - Är det mitt fel att det blev inbrott. Man såg att Karins ansikte mjuknade och hon sa:    - Självklart inte sötnos. Jag nickade och tog ett glas juice. När jag hade druckit upp sa jag godnatt. Jag gick och borstade tänderna. Sen bytte jag om till pyjamas. Jag knackade lite försiktigt på Felix dörr. Inget svar, Jag öppnade och såg Felix som låg på rygg på sängen. Han sov med Dante på magen. AAAAWWWW.... Vad sött. Haha båda har varit med om mycket idag.
( Nästa morgon )

Jag satte mig upp på sängen. Jag kollade på klockan. Klockan var 07:42. Äsch lika bra att vakna. Jag borstade håret och gick in i badrummet. Jag borstade tänderna. Jag bytte sedan om till vita shorts och en svart spetstopp. När jag kollade på spegeln kände jag mig nöjd. Jag gick ner och såg att ingen hade vaknat. Jag tänker göra frukost till alla. Jag bestämde mig för pannkakor. Jag tog fram allt som behövdes. Jag höll på att göra en smet när jag hörde någon komma. Felix. Han hjälpte mig. När vi var klara dukade vi det fint. Vi väntade på att Karin skulle vakna. Vilket var efter ungefär 10 minuter. Klockan var bara 08:15. Hon blev imponerad. Hon skrattade. Mina föräldrar kom efter ungefär 5 minuter och då satte vi oss alla och åt. Idag skulle bli en dag då inget dåligt ska hända. Jag och Felix ska gå och bada vid en badplats ungefär 10 minuter härifrån. Jag och Felix satt och väntade på att de skulle äta klart. Vi dukade av och diskade. Karin gick till sitt rum. Mina föräldrar sa:    - Vad duktiga ni är! Vi tror att Karin behöver lite uppmuntran de senaste dagarna. Vi nickade förstående. När vi diskade klart så packade jag. Jag gick till Felix rum utan att knacka. Där var Felix bara byxor. Shiiiit vilken MAGE!!! Nej lugna ner dig! Han är din bästis. Han såg att jag kollade på hans mage. Jag rodnade och kollade bort. Han hade redan packat. Vi gick till badplatsen. När vi var framme kollade jag runt. Det var väldigt fint här. Det var inte heller Foooers som var här.  Vi hittade en plats. Precis när jag skulle sola började det regna. Skit. Jag kollade på Felix. Han skrattade till. Jag tog min handduk och täckte den över mitt huvud. Felix gjorde likadant och vi gick till ett träd och ställde oss under. Jag kollade på trädet. Det var en stor gran. Jag tyckte bara att det var ett vanligt träd. Inget märkvärdigt med det. Men då såg jag det...
 
***************************************************************************************
Inget drama här neee. Men jag tyckte bara att det skulle bli så sorgligt om Dante blev hundnappad!!! Så det får bli lyckligt mellan de. Ses imorn kanske!!!:) Jag kommer inte skriva om kläderna så mycket haha Puss:*<3
 
//Emma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0