2013-09-07 ♥ 21:24:52

A normal life kapitel 9

Han är ju jätte söt och så. Hans mobil ringde och han log ursäktande. Han svarade och det enda jag kunde höra var en massa mummel och jag älskar dig med. Han sa att han måste hem och äta eftersom han har varit borta i åtta timmar. Har han suttit och väntat på mig i åtta timmar!? Han gick hem och en doktor kom fram och frågade hur jag mådde. De sa att jag skulle gå hem imorn och att jag har brutit en massa ben. Jag måste ha kryckor. ______________________________________________________________________________________________________ Felix perspektiv: Yees!!! Melissa hatar inte mig och hon har nog förlåtit mig för ja allt som jag har gjort. Min mamma hade ringt och jag var tvungen att gå hem och äta. När jag kom hem så möttes jag av två frågande ögon. Min mamma. Jag berättade allting och sen gick jag in i mitt rum. När jag kom in i mitt rum så började jag tänka på skolan. Skumt eller hur. Men vilken dag är det idag? Hmm... Det är söndag ju och imorn är det skola men jag orkar inte! Det har varit så mycket drama de senaste dagarna. Nästa morgon Felix perspektiv: Jag vaknade av ett tjut. Väckarklockan. Det är skola idag och jag ska träffa Melissa hos henne. Jag tog på mig en t-shirt och ett par byxor. Jag tog en snapback ur min garderob. Jag gick till köket för att äta lite frukost efter det så drog jag till Melissa. Hon kom med kryckor och ett glatt humör. Vi började prata lite och sen kom en kille med en limo. Jag kollade frågandes på Melissa och hon ryckte med axlarna och sa att det var våran skjuts. Vi satte oss därinne och det var enormt där! Vi var framme vid skolan och när vi gick ut så blev det väldigt många stirrningar och frågande ögon. Jag gick ut och sa hejdå till Melissa och gick till mina bros. De började direkt fråga en massa om Melissa och hur jag kände henne. Jag berättade bara att jag hade känt henne sen vi var små resten får de lista ut själv. Skolan slutade vid kl:15:30 och jag gick till Melissa som var fast vid ett par tjejer. Det hade skapats en klunga runt henne som att de mobbade henne. Jaja jag får väl stoppa det. Jag hade kommit riktigt nära då jag hörde en tjej säga att hon var ful och att jag ( Felix ) var hennes. Jag harkade mig och jag fick genast all uppmärksamhet. Jag drog eller jag hjälpte Melissa ur klungan. När vi gått en bit pustade hon ut. Hon berättade vad som hade hänt och jag kände ilskan inom mig. Varför ska jag vara känd för? Alla som jag gillar blir bara utsatta eller retade. Men vänta lite nu sa jag de som jag gillade!? Nej vad är det med mig? Melissa och jag har ju just blivit bästa vänner igen! Nej jag måste ta det lugnt och hålla mina känslor för mig själv... ______________________________________________________________________________________________________ Hallå där jag hoppas att ni gillade detta kapitlet och förlåt om det här kapitlet blev kort men det är det andra idag :) förlåt att båda kapitlarna kom sent men jaja bättre sent än aldrig right!? Jag orkar inte läsa igenom det så det får bli en massa stavfel:P men ses morgon då. Kanske. Tycker ni att jag ska ha bilder till varje kapitel?

Kommentarer
Postat av: Sandmanen

Gärna ☺❤❤☺

2013-09-07 @ 22:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0