2013-09-16 ♥ 16:47:00

Just Gice Me A Chance kapitel 4

   
Efter konserten...: Vi tackade killarna och så. Vi stod där i typ en halvtimme men sen sa vi att vi skulle hem. De frågade om vi inte kunde vara kvar här. Vi sa först nej en sen så bad de och sa snälla och så... Vi sa att vi skulle fråga men de måste få reda på vart de ska sova. De sa att de kunde sova på hotel och att det var helt gratis för oss. Vi ringde och frågade våra föräldrar först sa de faktiskt nej men sen efter en stunds tystnad så frågade de vart vi skulle sova och vi sa ett hotel sa de ja. 
************************************************************************************************************************************************Felix perspektiv: Vi hade 30 min kvar tills i skulle värma upp så vi gick till Starbucks och köpte våra drycker. Jag köpte cappuccino. När vi hade betalat så gick vi tillbaka. Vi var nu och vi var helt tysta till Omar utbrast - Hey vore det inte coolt att se hur det ser ut bakom globen! Alla nickade instämmande och då gick vi till "baksidan" av globen. Vi gick och sen verkade jag gå in i någon. Värst av allt var att den fick allt cappuccino på sig. Oj vad pinsamt! Det var en tjej. Hon såg bra ut. Hon såg också bra ut fast hon hade fläckar på sin tröja nu. Jag sa - Oh herregud. Gick det bra? Oj asså hon var inte glad... Hon drog sin kompis och gick iväg. Oscars mobil ringde och det var Daff som ville att vi skulle vara tillbaka. Vi övade och övade men det ända jag kunde tänka var på tjejen. Alla mina danssteg var helt katastrofala! Daff sa att om jag inte skärper mig så kommer vi att kommas för typ 48 000 personer. Det skulle inte vara bra för vår karriär... Jag skulle förstöra för alla! Okej nu MÅSTE jag skärpa mig men först måste jag fixa en sak. Det blev några samtal med Daff och grabbarna. Sen några telefonsamtal. Så nu var allt klart. När vi hade värmt upp tillräckligt och Daff blev nöjd så gick vi in i logen och såg de. De försökte gå iväg men vi sa åt de att stanna. Vi behövde prata om några saker. Snacka om besviken jag blev när jag såg hur Omar kollade på tjejen som hette Mirana. Det var ett fint namn på en fin tjej. Jaha men så kan jag kanske satsa på den andra tjejen Julia. Nee jag tror att Oscar haffa henne. Ja men då kan ju jag och Ogge haffa varandra dårå ( skoja ). Vi frågade om de skulle stanna här efter konserten. De sa att de skulle hem eftersom de har en ganska lång resa hem. Vi bad och tillslut sa de att de skulle fråga. Vi gick för att prata med Daff om tjejerna och han sa att han skulle boka några rum på Grand Hotel. Tjejerna frågade sina föräldrar och de fick.
Ogges perspektiv:Omar hade tydligen gått in i en tjej på resan till Stockholm och efter några timmar hade Felix också gått in i henne och spillde sin dricka  på henne. Asså jag hänger inte riktigt med här men jaja bara att gilla läget. Felix och Omar verka gilla tjejen Miranda och Oscar verkade gilla Julia. Synd jag hade tänkt haffa på henne och jag vill inte vara elak. Fast jag kan ju få henne att gilla mig! Fast det är bara det att Oscar alltid får tjejerna. Liksom vem gillar mig!? Förutom min mamma då...
Omars perspektiv: Nu har vi kommit fram till hotellet. Tjejerna verka bli förvånade över att vara här. Jag flinade och frågade varför de var så förvånade. De svarade att de aldrig har sovit på ett hotell förut. Jag tror att jag har börjat gilla Miranda. Felix verkar tycka likadant men hon ska bli min och jag tänker aldrig sluta kämpa för henne. Just då såg jag Felix gå fram till Miranda och prata med henne. Jaha är det så han vill ha det!? Game on...


************************************************************************************************************************************************Ett otroligt händelselös kapitel... I know men det känns som att jag har tappat insperationen( stavning ) men jag ska bara säga att de kommande kapitlarna kommer inte att vara så här " dramatiska" så ja...  Jag är lite osäker om jag ska skriva ett kapitel till. Jag ve inte om jag hinner skriva ett kapitel på 10-20 min men mm... Sen så ville jag bara säga att bilderna kommer före texten så att det blir enklare att kopiera:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0