2013-09-24 ♥ 20:19:55

Just Give Me A Chance kapitel 10

Vi kramade de. Jag tror att jag känner igen de... VÄNTA ÄR INTE DET KILLARNA SOM UPPTRÄDDE PÅ JUSTINS KONSERT!? De sa att vi skulle hålla kontakten men se vad som hände! Jag frågade om jag fick prata lite med Miranda. De sa javisst nästan samtidigt men de ville ha mobilen. Jag sa att det var killarna som uppträdde på Justin Biebers konsert. Hon var lika arg som jag är på de. Miranda fick fram till de och sa...
 
***************************************************************************************
 
Felix perspektiv:
Vi hade uppträtt vid Plattan. Efter 30 minuter av kramar och pussar med våra fans. Foooers. De hade gått iväg när vi bad om att få vara ifred. Konstigt nog så gick de iväg! Vi såg två tjejer vara ungefär 7 meter ifrån oss. De började gå mot oss. Oscar viskade:
- De ser rätt bra ut eller hur!? Alla nickade instämmande. När de kom fram sa Ogge:
Vill ni ha en autograf eller bild? De verkade förvånade att han fråga. Ena sa att de satt jämte oss vid Espresso house då Ogge avbröt henne och sa:
Nej säg inte att ni är paparazziz! Hon andra sa:
Nej asså vi. Jag avbröt henne. Jag sa att vi inte hade tid. Jag mena inte att vara elak men jaja om de inte är foooers varför ska man vara trevlig för då!? De gick iväg. Oj de var inte glada asså. Vi började gå hem till mig. När vi var ungefär halvägs så utbrast Omar att han hade tappat sin mobil han hade tagit med den till Plattan. Idiot. Vi skulle precis ringa för att höra om den var här nånstans. Just då ringde min mobil. Det stod Omars nummer på. Han var döpt till Omar brooo. Jag svarade med:
Hallå vem är du och hur fick du Omars mobil!? Jag skrek nästan. Hon verkade nästan lite irreterad över mig. Hon sa att det var hon som pratade med oss efter uppträdandet i Plattan och att hon tänkte lämna tillbaka Omars mobil som han hade tappat i Espresso house. Hon sa att vi alltid avbröt henne. Det kanske var sant. Jag lugnade ner mig en aning. Jag sa att vi kunde träffas vid ett ställe. De kanske var trevliga och vi kunde nog bli bra vänner. De såg inte ut så dåligt heller eller vad är det som jag säger!? De är as snygga ut! Vi gick till stället vi hade bestämt. Det var ungefär 30° ute eftersom det var början på sommarlovet. Efter ungefär 20 minuter kom de. De kramade oss och sen presenterade de sig själva. Jaha de hette visst Miranda och Julia. Jag betraktade Miranda ganska mycket. Fast jag märkte allt annat som hände runt om. Jag kunde inte undgå att jag känner igen de! Jag har väl sett de innan va? Julia ändrade uttryck från glad till fundersam. Hon bad om att prata med Miranda själv. De skulle precis gå när vi frågade om vi fick Omars mobil. De nickade och gav oss den. Jag såg att Julia sa nått till Miranda. Hennes ansiktsuttryck ändrades också. Jag frågade grabbarna om de också kände igen de. Alla nickade. Jag såg Miranda komma gåendes mot oss. Hon sa:
- Känner ni igen oss eller!? Alla skakade på huvudet.
- Asså ni är bara för mycket! Jag och Julia tänker iallafall gå! Men ha så kul med era kändisliv och jag tycker synd om era vänner. Fast ni kanske inte ens kommer ihåg de eller deras namn! Vi såg Miranda och Julia gå iväg. Eller de sprang nästan. Hmm... Konstigt! Jag kollade frågandes på killarna. De verkade också förvånade. Ja men vi måste iallafall få reda på vad vi har gjort fel. Ja men vi har iallafall träffat de förr!!! Vi gick återigen till mitt hus. Alla satt vid min skinnsoffa. Hon sa nått om våra vänner. Det är sant. Vi kommer inte ihåg våra vänner. Fast vi har fått nya populära vänner. Men de måste hata oss, asså våra gamla vänner. Oscar som hade suttit tyst i sina tanker utbrast:
-Men vi kan ju söka upp de och prata med de! Ja det var en smart idé. De skulle sova över hos mig så de gick hem till sig och tog sina saker. Omar var kvar eftersom han redan hade sina saker hemma hos mig. Efter 1 timme kom Ogge och Oscar. Jaha men de var ju snabba. De måste ha sprungit hela vägen (sarkasm)! Efter några filmer och en massa godis somnade alla vi på soffan. Ogge och Oscar låg på soffan med fötterna mot varandra. Jag vid deras fötter och Omar somnade nog vid golvet. Jamen vad skönt för honom då. Soffan är stor. Jag vaknade av att Ogges fot låg på mitt ansikte. Oscars fot låg på magen. Båda två sov väldigt djupt. Omar hade trängt in sig på soffan. Han var vaken. Han höll på att ta egopics. Jag letade efter en penna och började klottra på deras ansikte. Omar verkade märka det så han slutade med det han höll på med. Han tog kort på de och la upp det på Insta. Jag väckte Ogge och Oscar. Vi skulle ju leta upp Miranda och Julia. När de hade gjort sig klara. De gick in på varsin toa. Båda kom ut och de var inte glada. Jag och Omar vek oss av skratt. Aj jag har ont i magen av all skratt. När alla var påklädda och mätta av frukosten som bestod av ägg så tog vi fram ett anteckningsblock och en penna. Okej nu ska det tänkas. De bor säkert inte i Stockholm eftersom de verkade ha en annan dialekt. Kanske skånska eller småländska. Okej så de bor kanske på ett hotell. Vi gick till de hotell som vi vet vart det ligger. Det första vi gick in var Grand hotel. Vi gick till receptionen och där såg vi en snäll kvinna (tror jag) bakom disken. Omar drog fram sin charmerande rösten. Han frågade väldigt artigt om det bodde två tjejer som var ungefär vid 15 årsåldern. De hette Miranda och Julia. Kvinnan bakom disken sa att hon skulle kolla upp det. Hon bad oss sitta vid soffan och vänta. Vi gjorde som hon sa. Hon kom tillbaka efter 5 minuter och sa upp numret till rummet. De bodde visst här . HA. Vi tog hissen til rummet. Vi knackade på och Miranda öppnade. Hon hade vita shorts och en svart topp. Hon skulle precis slänga igen dörren men Ogge som var närmast la sin fot vid trösklen. Vi bad om att bara få prata lite. Hon gjorde en gest in. Vi gick in och det var jätte fint här inne. Där satt Julia med sin mobil. Vi sa hej och hon sa hej lite hest tillbaka. Hon mumlade nästan. Jag började med att fråga vad vi har gjort. De sa bara:-
 
***************************************************************************************
Hey jag skulle egentligen skriva mer det är bara det att jag har tappat insperationen! Jag vet inte vad det ska handla om! Jag vill få till lite drama. Jag hoppas att ni fortsätter att läsa novellen! Det händer snart saker:) Vad tycker ni om novellen? Ge gärna lite tips och säg vad ni tycker! Jag blir såklart inte sur:) Jag vill bara veta om vad ni tycker om den:* Nästa kommer snart:)
 
//Emma
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandmanen

Ett tips när du skriver: när jag ska sova så brukar jag fantisera om olika personer och vad dom gör ock så. Sen kan du gi bestämma om det ska vara en komedi eller atchion, så kan du tänk på don atchion filmer du har sätt och byta ut vissa personer...❤️❤️😘😘👍👍❤️❤️😘😘😘😘😘😘

Svar: Ja! Tack så mycket. Jag ska försöka att tänka så:) Det är så kul att du läser vår blogg:* Hur hittade du min blogg? Skulle vara jätte kul att veta:) Tack så mycket puss.:*<3
theffooo.blogg.se

2013-09-25 @ 06:57:07
Postat av: Sandmanen

Jag tror att jag hotade den när jag sökte på the fooo noveller ❤️

Jätte bra novell

Svar: Tack ( att du skrev att du gillade min novell) ! Är så sjukt glad över att du läser/följer våran blogg! Du menar väl hittade va? Haha blev förvånad när jag läste hotade XD kärlek till dig!:*<3 Vill inte tränga sig in i din personlighet men vad heter du? bara förnamnet:) För du heter väl inte ´´Sandmanen´´irl va?;) Puss:*<3
//Emma
theffooo.blogg.se

2013-10-03 @ 20:40:33
Postat av: Sandmanen

Nä men skulle gärna vilja(;)) jag heter Rebecka i förnamn❤️❤️👍

Svar: Jaha haha:) Men det är jätte fint!!!👍👌
theffooo.blogg.se

2013-10-11 @ 13:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0