2013-09-28 ♥ 20:18:00

Just Give Me A Chance kapitel 12

Han frågade om jag ville bada lite och jag svarade :
-Gärna. Jag satte mig upp och gick till vattnet. Jag bara älskar det! Jag började simma och Omar jagade mig i vattnet. Jag försökte att simma ifrån men han var för snabb. Han tog tag om min midja och drog mig till honom. Nu var det bara några centimeter från våra ansikten och jag kunde känna hans andedräkt. Vi kom närmre och närmre när...
 
***************************************************************************************
 
Omars perspektiv:
Yees allting har nu lösts sig mellan oss. Asså jag och killarna och sen så tjejerna. Felix frågade om vi skulle bada. Öh...? Lite random men det skulle väl vara kul och jag vill jättegärna ha lite ensamtid med Miranda. Vi är inte ihop men jag gillar henne. När vi var framme vid badplatsen så tog Miranda av sig sina shorts och tröja. Oj vilken snygg kropp. Hon retade mig och jag skrattade sarkastiskt tillbaka. När jag tog av mig min tröja så stirrade hon på mig. Ja men då är det min tur att reta henne. Vi pratade lite och Miranda gick fram till Felix som var en liten bit bort ifrån oss. Jag kände avundsjuka men den blåste snabbt bort när foooers kom och ville ta kort. När de hade gått så gick jag ner i havet och doppade mig. Jag kollade runt och såg Miranda sola en liten bit bort. Jag gick fram till henne och det droppade från mig. Hon öppnade ögonen och jag frågade om hon ville bada. Det ville hon. Hon gick ner i havet och när hon hade doppat sig helt så jagade jag henne i vattnet. Jag var lite snabbare än henne och tog tag om hennes midja och drog henne till mig. Vi var påväg att kyssas då en massa foooers skrika:
- Aaaahhhh Omar!!! Vi slutade med det vi höll på med och jag gick upp till de. När jag hade tagit kort alla foooers så verkade de se Felix för de skrek:
-Aaahhhh Felix. Han verkade bli förvånad för han ryckte till och satte sig upp. Jag kollade runt för att leta efter Miranda. Hon var inte vid vattnet och inte vid Julia men vart var hon då!? Jag kollade runt vid stranden igen och såg henne vid en kille. Han hade ljust hår och han var väldigt brun. Hmm... Ska jag vara sur eller ska jag vara avundsjuk? Jag tror att jag bara är avundsjuk. Jag hade tänkt kyssa henne idag och frågat chans på henne men det skulle ju aldrig funka om en massa foooers störde varje gång det händer nått mellan mig och Miranda. Hon kan ju inte heller gå till varje kille hon ser. Fast hon är riktigt het och alla skulle komma till henne. Jag tror att Felix fortfarande gillar henne. Han är ju inte så glad varje gång jag är nära Miranda! Jag gick tillbaka till Julia och Oscar som satt och kysstes. Åh... Om det bara var så enkelt för mig och Miranda att göra det utan att någon stör oss! Jag harklade mig och undrade om vi skulle hem. De kollade på varandra och nickade. Julia sa åt mig att säga till Miranda men jag skakade på huvudet och sa att jag ville säga till Felix. Jag gick fram till honom och han verkade deppig. Jag tyckte lite synd om honom han är ju alltid så glad och skämtsam men nu var han tvärtemot. Han sa bar att han var trött jaja antar att han inte vill prata om det. Jag sa åt honom att vi skulle ra härifrån nu. Han nickade och reste sig upp. Han tog sin handduk och vi gick till Julia och Oscar men vänta lite nu... VART ÄR OGGE!? Jag frågade de och de kollade runt lite. Miranda kom med killen. Ja men TOPPEN! Det är ju precis vad jag behöver just nu. Hon presenterade killen som tydligen hette Matt. Hon sa att de träffades på ett fotbollsläger. Vi var på stranden i ytterligare fem minuter då Matt skulle hem. Alla sa hejdå och han gick iväg. Vi letade efter Ogge och när han inte svarade på mobilen så blev vi oroliga. Julia sa att vi kunde dela upp oss. Julia går med Oscar och Miranda frågade om vi skulle gå tillsammans.
 
Mirandas perspektiv:
Vi var så nära att kyssas! Några foooers började skrika. De hade sett Omar. Han gick upp för att ta kort med de och hälsa på de. Jag hörde någon ropa på mig. Jag kollade runt och såg Matt. En kille som jag hade träffat på ett fotbollsläger. Vi började prata och vi gick till Julia. Vi pratade lite tills han sa att han skulle hem. De sa att Ogge var borta och att han inte svarade på mobilen. Vi skulle leta i par. Julia gick med Oscar ( vilken överraskning ) och jag frågade Omar om han ville gå med mig. Han sa att han VILLE gå med Felix. Jag skulle tydligen gå själv. När de hade gått åt olika håll gick jag in i skogen. Jag kollade runt och några meter bort såg jag någon ligga på marken. Jag sprang dit och såg att det var Ogge. Han var medvetslös...
 
***************************************************************************************
 
Hey var kapitlet okej? :*<3
 
//Emma:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0