2013-09-29 ♥ 20:07:02

Just Give Me A Chance kapitel 13

Vi skulle leta i par. Julia gick med Oscar ( vilken överraskning ) och jag frågade Omar om han ville gå med mig. Han sa att han VILLE gå med Felix. Jag skulle tydligen gå själv. När de hade gått åt olika håll gick jag in i skogen. Jag kollade runt och några meter bort såg jag någon ligga på marken. Jag sprang dit och såg att det var Ogge. Han var medvetslös...
 
***************************************************************************************
 
Ogges perspektiv:
Alla vi hade åkt till stranden för att chilla tror jag. Julia började vara med Oscar. Omar var med Miranda. Felix var med en MASSA foooers. Men vem var jag med då? Åhh... Det känns som att jag inte är med i The fooo! Liksom Omar brukar få alla tjejer han haffar på och Felix ja alla tjejer liksom dras till honom. Det är samma sak med Oscar. Jag hade börjat gilla Julia men det är klart, Oscar får ju henne. Om inte Felix får Miranda får han någon annan så enkelt är det för de. Jag kom ihåg att jag hade en flickvän för ungefär några månader. Jag bodde i Småland då. Jag vet inte riktigt vad hon hette men hon började på m. Hon gjorde slut med mig. Jag var otrogen... Jag vet att det var dumt! Men liksom hon andra var så snygg. Okej det lät kanske lite ytligt men ja... Jag gick igenom skogen. Jag funderade över en massa saker. Jag märkte inte att det var några framför mig så jag gick in i en av de. Det var tre killar med luvor. De var ungefär 180 cm. Han som jag gick in i blev riktigt arg. Han sa:
- Hey lillplutten har du lust att leka med oss eller!? Alla de andra flinade också. Han gav de befälet över de andra två. De började putta mig och en slog till mig i magen. Resten minns jag inte allt blev bara svart. När jag vaknade hade jag en räjel huvudvärk och jag hade ont på ena benet. Jag såg att jag var i ett vitt rum. Är jag i himlen? Näe då borde ju inte killarna och tjejerna vara här... Vänta lite VAD GÖR DE HÄR!? Jag kommer inte ihåg nånting. Jag kollade runt och såg att Julia var vaken. Hon verkade se mig för hon gick fram till mig. Hon frågade hur jag mådde och jag frågade vart jag är. Hon började berätta om vad som hade hänt. Vi småpratade lite och efter ungefär 15 minuter hade alla vaknat. De hade somnat här eftersom de ville vara här när jag vaknade. Fast när jag vaknade så var ju ingen vaken förutom Julia då men... Jag kanske är viktig för de! Det känns mycket bättre. En doktor bad alla att gå ut för att prata med mig ifred. Han började fråga hur jag mådde och om jag kommer ihåg nått. Han sa att skadan inte var så farlig men att jag brutit höger ben och att jag måste gå i kryckor i ungefär en månad. Jag skulle få gå hem idag men han sa åt mig att ta det lungt. Jag sa okej men sedan kom jag ju på! Vad ska jag göra med dansen, kommer jag få uppträda då!? Jag frågade doktorn och han sa att det beror på när jag skulle uppträda men att jag absolut inte fick dansa de senaste veckorna. Jag gick ut till de andra. Alla sprang till mig och frågade hur jag mådde. Jag började berätta om vad som har hänt. Alla verkade få lite dåligt samvete över att de bara struntade i mig och att de inte märkte det lite tidigare. Vi gick sakta men säkert hem. Vi gick hem till Felix. Jag bad om att få prata med killarna lite ifred. Tjejerna nickade och vi gick iväg. Okej nu ska de få höra om vad jag tycker. Jag bryr mig inte om vad de tycker om det men det som betyder mest är väl att jag mår bra? Eller? Oscar frågade om vad jag skulle säga till de. Jag sa att jag saknade att hänga med de utan tjejer. De kollade på varandra en aning chockade över att jag tyckte det. Felix däremot brydde sig inte så mycket. Han kanske också tyckte att det var en aning jobbigt att ha tjejerna här. Omar började protestera. Felix verkade vara på min sida. Oscar var helt tyst till han sa:
. Omar de kanske har rätt. Vi har inte umgåtts med varandra på flera dagar och se vad som har hänt med Ogge när vi inte var där och hjälpte honom. Omar började skruva sig lite och gav sig sedan med. Vi gick in i vardagsrummet där tjejerna var. Jag puttade Omar lite. Han sa att vi skulle göra en sak tillsammans. Tjejerna nickade och gick iväg. När de gick sa Omar och Oscar hejdå. Jag och Felix gick och satte oss vid soffan. Omar och Oscar kom och satte sig de också. Vi satt där i en pinsam tystnad. Jaha vad ska vi göra nu? Det brukar aldrig bli tyst mellan oss. Till och med Felix var tyst. Han är ju alltid så pratglad. Han brukar inte ens kunna vara still i tre sekunder men nu var han helt tyst och still. Kanske är han sjuk. Oscar sa sedan efter ungefär 5 minuter:
- Ogge vet du vem det var som slog dig?
 
***************************************************************************************
Jätte kort kapitel jag vet!!!:) Men jag orkade inte riktigt. Det var bestämt att jag skulle skriva kapitlet vid eftermiddags men jag fastnade för en serie så jaaa... Men nästa kapitel kommer kanske imorgon efter ungefär 15:00 Men om den inte kommer innan fem så blir det inte nått kapitel! Puss:*<3
 
//Emma
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0