2013-09-15 ♥ 10:46:00

Just Give Me A Chance kapitel 3

IGEN!!! Snacka om pinsamt liksom åhhh jag skäms över mig själv. Det verkade som att den som jag gick in i hade kaffe eller chokladmjölk för jag fick allt på mig. Jag började med - Men vad i... Jag kollade upp och blev helt tyst. Jag kollade på Julia. Hon visste nog inte heller vad hon skulle säga. Vi stod bara där och sa ingenting.   ***************************************************************************************************************************************************   Omars perspektiv: Jag fick skjuts  av min mamma till tågstationen. Jag sa hejdå och tog min väska. Jag skulle ju vara i Stockholm hela helgen. Jag började gå till tåget och kollade in i mobilen. Jag sms:ade med grabbarna. Alla var så taggade! Vi skulle vara förband till självaste Justin Bieber! Asså det är helt sjukt. Jag råkade gå in i någon. Det var en mörkhårig snygg tjej. Båda vi hade ramlat så vi ställde sig upp. Vi kollade på varandra tills vi hörde någon harkla sig. Det måste ha varit hennes vän för hon sa att de skulle gå. Vi nickade och sa hejdå till varandra. Jag gick snabbt till mitt tåg och satte mig vid ett ledigt bås. När tåget stannade vid Stockholm gick jag av. Jag kollade runt för att leta efter Felix eller nån. När det gått fem minuter utan att nån hade kommit så jag ringde Felix. -Tjooo Felix här. -Hey kommer det någon eller jag är i tc. -oj jag satt och spela FIFA kommer om fem. -K  Jag stod och väntade på honom och ungefär 3 minuter senare ser jag honom. Jag frågade om det hade hänt nåt sen jag var här förra gången. Han sa bara att Daff hade haft lite olika idéer och att de skulle skriva en ny låt snart. V skulle vara i Globen vid ungefär 16:00 eftersom vi ska repa och värma upp. Just nu var kl bara 12:30.   3 timmar senare...:  Vi hade en halvtimme på oss tills vi skulle repa så vi gick och köpte cappuccino ja eller Felix gjorde det. Vi andra köpt varm chokladmjölk. Vi gick till  Starbucks och vi gick bakom Globen. Vi var helt inne i våra mobiler och att dricka våra drycker att vi inte märkte de två tjejerna som kom. Felix gick in i den mörkhåriga tjejen. Hon fick allting på sig. Hon hade en vit tröja på sig. Ojojoj stackars Felix... Hon började med: men vad i...  Hon kollade upp och blev helt tyst. Hon kollade först på mig och sen på sin kompis. Felix sa - oh herregud förlåt! Gick det bra? Tjejen som fick allt på sig blev nog inte så glad. Hon drog sin kompis och de gick iväg.   Mirandas perspektiv:  Jag gick iväg med Julia. Jag vet inte om jag är arg. Men jag är inte glad heller. Jag kan ju inte komma på en konsert med en stor choklad eller kaffe fläck på hela toppen! Vi satte oss vid en bänk och vi bestämde att vi skulle på konserten iallafall. Men det blev inte som vi hade tänkt. Vi bestämde oss att inte prata eller röra de. Vi satt och pratade länge. Vi blev hungriga så vi gick och åt nått. Kl var nu 17:30 och man fick gå in. Vi skulle precis ge biljetterna till kassörskan men hon sa att vi skulle hänga med henne. Vi gjorde som hon sa och vi gick in i någons loge. Hon vad oss sitta och vänta. Efter ungefär 5 min såg vi The fooo komma. Vi skulle ställa oss upp och gå iväg men de sa att vi skulle ge de hem chans. Vi satte oss igen och de började prata om en massa grejer och att de var ledsna. Sen sa de nånting som jag har drömt om i hela mitt liv. Vi...skulle...få...kolla...backstage!!!    Efter konserten...: Vi tackade killarna och så. Vi stod där i typ en halvtimme men sen sa vi att vi skulle hem. De frågade om vi inte kunde vara kvar här. Vi sa först nej en sen så bad de och sa snälla och så... Vi sa att vi skulden fråga men de måste få reda på vart de ska sova. De sa att de kunde sova på hotel och att det var helt gratis för oss. Vi ringde och frågade våra föräldrar först sa de faktiskt nej men sen efter en stunds tystnad så frågade de vart vi skulle sova och vi sa ett hotel sa de ja.                                                       ***************************************************************************************************************************************************    Hey jag vet att det är astråkigt men ja... Jag vet också att Omar bor i Göteborg men jag kunde inte få ihop så att de skulle gå in i varandra. Stavningsgrejen är fortfarande CP och så... Men jag ska fixa det!:)        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0