2013-09-17 ♥ 18:36:00

Just give me a chance kapitel 5

De svarade att de aldrig har sovit på ett hotell förut. Jag tror att jag har börjat gilla Miranda. Felix verkar tycka likadant men hon ska bli min och jag tänker aldrig sluta kämpa för henne. Just då såg jag Felix gå fram till Miranda och prata med henne. Jaha är det så han vill ha det!? Game on...


*********************************************************************************************************************************
Felix perspektiv:
Vi var nu framme vid Grand Hotel. Både Miranda och Julia verkade förvånade över att vara här. Omar gick fram och började prata med de. De sa nåt och sen gick han iväg för att göra nåt. Nu har jag min chans att prata med Miranda. Jag tror att jag gillar henne men det gör ju Omar också. Jag kan inte haffa på henne men jag kan få henne att gilla mig... men nej vilken dålig vän jag är. Om ens bästa vän gillar någon kan jag ju inte bara komma och ta den. Jag har ju också krossat Omars hjärta några gånger. Men det är inte som du tror. Omar gillar olika tjejer och de gillar inte tillbaka och de gillar mig istället. Jag kanske ska sluta gilla henne. Okej tänk inte på henne mer och prata inte med henne. Men när jag såg att hon stod där med sin kompis och skrattade glömde jag helt bort min plan. Jag började med ett Hej. De hejade tillbaka och jag försökte vara rolig och de skrattade. Jag kände Omars blick bränna i min nacke. Daff kom i en bil och frågade om vi ville gå in. Det svåra var nu vem som skulle sova med vem. Daff sa att Oscar skulle dela rum med Ogge. Miranda skulle dela rum med... Åh vad jag hoppades att han sa Felix. Han sa... Felix!!! Omar skulle dela rum med Julia. 
 
Omars perspektiv:
VAAA!? Ska jag dela rum med Julia!? NEEEJJJ Felix ska dela rum med Miranda. Han verkar ju lycklig nu... Jag hoppas att det inte händer nåt. Vad som än händer så kommer jag att försöka att få Miranda. Det var ju tekniskt sett jag som såg och träffade henne först av alla oss. Fast jag har en plan... Det skulle betyda en massa uppoffringar men hällre det än att Felix blir ihop med Miranda. Asså jag har inte emot att han blir ihop med tjejer det är bara det att Felix alltid får tjejerna. Förresten så är det ju Miranda vi pratar om... Jag hatar att vara lömsk och elak men nu får det bli så. Nu behöver jag bara prata med Ogge och Oscar. 
 
1 timme senare...: 
Så nu har förhoppningsvis alla packat upp. Alla hotellrum var jämte varandra och rummen låg på våning tre. Vi hade en ganska många saker i vära väskor eftersom vi ska vara här i tre dagar. Det är ju skolavslutning om ungefär 1 vecka så ja... Alla hade samlats i Felix och Mirandas rum och jag passade på att kolla läget mellan Felix och Miranda. Både verkade avslappnade och väldigt glada var de också. Jag hoppas att det inte har med att de fick dela rum. Efter 45 min med både skratt och prat så kom Daff. Även om jag var sur på att Felix fick dela rum med Miranda så var jag också ganska glad och skämtsam. Vi skulle ut och äta på en fin och elegant restaurang. Efter att vi hade ätit så gick alla upp på våning tre. Vi sa hejdå och gick in i sitt rum. Efter några minuter så sms:ade jag Ogge och Oscar. Vi bestämde att vi skulle gå ut lite till Daff och prata om våran ´´plan´´. Jag tog på mig skorna och skulle precis gå när Julia frågade vart jag skulle. Jag sa- Jag ska ut med grabbarna lite äre lungt. Hon svarade med ett leende och sa javisst. Hon sa att hon äntligen kunde vara ensam med Miranda när vi har gått. Jag sa okej. Jag tog ett steg ut men sen kom jag på att om hon går till Miranda så kommer hon säga att jag har sagt att grabbarna skulle vara. Nej vad rörigt det blev nu. Jaha men då måste jag ställa in planen och vänta tills imorgon jag hoppas att det inte händer nått på en natt. Jag sms:ade killarna förutom Felix då och sa att vi måste ta det imorgon.
 
*********************************************************************************************************************************
Eyyo;) Näe men allvarligt jag vet att kapitlet kom ganska sent men jag håller på att skriva några kapitlar till så...^^ Ni kommer att få veta vad ´´planen´´är så var inte oroliga;) Ses sen och jag hann inte skriva ett kapitel igår :* <3 Det blir ingen bild nu eftersom jag ska skriva...MER!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0