2013-09-21 ♥ 13:24:00

Just Give Me A Chance kapitel 8

Liksom att han gillar en random bielieber från Globen. Fast när jag sa det tänkte jag bara på mig själv... Jag hoppas att jag inte är allt för själviskt och att Felix aldrig får reda på det här. Han är ju min bästa vän han skulle aldrig förlåta mig. NEEJ är det skuldkänslor jag får!?
 
***************************************************************************************
 
Två dagar senare... Mirandas perspektiv:
Jag och Julia har kommit hem från Stockholm. Jag saknar killarna sååå mycket. De är galna men de är väldigt roliga att prata med. Jag och Julia har kommit de riktigt nära killarna. De sa att vi skulle hålla kontakten. Omar bor ganska nära oss men han går inte i samma skola. Jag gick in i huset och  hälsade på mamma och pappa. Jag gick in i mitt normalstora rum. Jag har en dubbelsäng i mitten av rummet sen också en vit fluffig heltäckningsmatta. 
 
Ett år senare... Mirandas perspektiv:
Jag och Julia ska precis börja i 9:an men idag är det skolavslutning. Snart är det sommarlov! Jag hade en svart vit klänning och Julia hade en svart kortklänning. Båda vi hade plattat håret. Efter skolavslutiningen så gick vi hem till mig och pratade. Hon skulle sova över hos mig och det skulle bli jätte kul. Mina föräldrar jobbar över sommaren så vi ska inte på semester iår. Julia frågade om vi skulle åka till Stockholm och bo på hotell. Vi skulle shoppa och hänga runt och vi kanske kan träffa några kändisar. Jag frågade min mamma via mobil och hon svarade genast ja. Julia frågade sina föräldrar och de sa att hon fick. Vi gick til Julia och packade hennes saker eftersom hon skulle sova över hos mig och sen skulle vi åka till Stockholm. Medan hon packade köpte jag tågbiljetter. Vi skulle vara i Stockholm i 2 veckor. När Julia hade packat alla sina saker gick vi hem till mig och jag packade också. Vi skulle åka kl 06:00 så vi måste vakna tidigt. Båda vi somnade ungefär vid midnatt och jag har redan ställt väckarklocka på kl 05:00.
 
Nästa morgon fortfaranda Mirandas perspektiv:
PIIP PIIP PIIP. Åh vilket störande ljud. Det är ju en lördagsmorgon på SOMMARLOVET! Men sen kom jag ihåg vi skulle till Stockholm idag så jag gick upp och stängde av väckarklockan. Julia har inte vaknat än. Iallafall inte av väckarklockan. Hon stönade när jag drog av täcket på henne. Jag sa att vi skulle till Stockholm idag och då gick hon upp. Vi åt frukost sen gick vi och borstade tänderna. Vi bytte om och fixade håret lite snabbt. Sen sminkade vi oss och då var vi klara. Klockan var nu 06:30. Perfekt. Det är 15 minuters resa till tågstationen. Så nu har jag och Julia satt oss i ett ledigt bås i tåget. Jag somnade direkt när tåget började ´´rulla´´. Efter några timmars tågresa så väckte Julia mig. Vi var framme i Stockholm. Vi letade efter en taxi och efter ungefär 30 minuter kom en. Det var ovanligt många idag tyckte jag. Det var mest tonårstjejer som åkte till Stockholm undra varför. Vi satte oss i taxin och Julia frågade det som jag skulle fråga henne. Hon frågade -Varför är det så många idag?
Taxichauffören måste ha hört det för han sa att det var ett känt pojkband som kommer att uppträda. När vi var framme vid hotellet så tackade vi för skjutsen och gav honom pengarna. Vi gick in och gick fram till receptionen. Hon gav oss en nyckel till vårt rum och vi gick in. Vi blev förvånade...
 
***************************************************************************************
Hey! Kort kapitel men det kommer mer senare men nu måste jag ´´umgås´´med släkten så...Ja ses seeen :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0