2014-01-05 ♥ 18:42:14

I Will never forget you kapitel 1

Hejsan jag är en tjej som älskar att vara med kompisar. Ehm de är helt enkelt underbara! Jag bor Sthlm. Jag bodde först i Malmö men för ca 4 år sedan flyttade min familj till Stockholm, så jag har fått den stockholmska dialekten nu! Jag fick många vänner ganska snabbt. Jag är inte populär i skolan, det tycker inte jag iallafall. Men jag kanske är en utav de "omtyckta" i skolan ifall man säger så.  Vår familj är ganska rik..lät bortskämd där men sorry. Vi har ett ganska stort hus, vi har en övervåning och där är mitt rum och ett gäst rum. Så nästan hela övervåningen är min. Mitt rum är väldigt stort jämfört med de andra vanliga rummen i andra hus. Jag har ett normalt stort bad rum, asså det är inte för litet eller för stort. Sedan har jag en soffa och en tv. Till det har jag ju självklart ett bord till. Jag har en du dubbelsäng, jag tycker att det är skönare. Jag har också ett smink bord där sminkar jag mig och sånt, jag har också en spegel i mitt rum. Vår familj har VÄLDIGT mycket vitt i vårt hus. I mitt rum är det är nästan bara vitt, lite svart och lite rosa. Jo juste jag glömde presentera mig själv och min familj. Jag heter Elin och är 15 år gammal, bast va! Haha, ne men både mina föräldrar är advokater så de jobbar väldigt mycket och de måste resa iväg en hel del ibland. Jag är inte det ensamma barnet i familjen, eller kanske, men jag har en brosa som heter Alex, han är 18 år gammal och har flyttat ut, han bor med sin tjej i Norrbotten i Piteå. Ibland på loven kommer han hem. Så man kan säga att jag nästan är det ensamma barnet i familjen. Det var typ det.Ehm borde jag säga det? Aa men det gör jag. Jag hade en pojkvän under 2013 och han var helt underbar, men han gjorde slut pga en andledning som var dryg och från och med den dagen har jag varit singel och tackat nej till alla som har frågat!
*Nästa dag skolan börjar*
Jippie skolan! Hahaha nej men skolan var väl okej. 2013 var det bästa året vet inte varför men jag hoppas att 2014 kommer bli lika grymt! Juste det nya super kända bandet "The Fooo" hade ju typ tagit över hela stock under 2013. De var väl söta och snygga men jag hade liksom inte tid för de. Jag är inte ens en "Foooer" som deras fans heter. Nej men nu skulle jag och gå och möta mina vänner sen skulle vi gå till skolan tillsammans. Ungefär 1/4 av mina vänner är foooers så jag kanske har täffat de någon gång. Jag skulle gissa på 5 ggr kanske. Jag kom ihåg när skulle följa med Clara till studion så var man tvungen att stå ute för att vänta på de, sedan när de kom sprang alla till de. Jag gick långsamt och stod utanför "folk massan" Clara var först utav med att ta kort. När de skulle in till studion sa någon utan killarna: vill inte du ha en kram? Jag tackade nej såklart för jag gillade de liksom inte...Men såklart tror de att alla är foooers och vill ha deras kramar och kramade om mig, jag fick en gruppkram som många foooers skulle vilja ha, det var väl andå onödigt? Jag ville ju inte ens. Min min var sur och de frågade varför och lade sig i. Sedan gav jag de ett ganska taskigt svar som jag ångrade, jag sa: Ni tror att alla här är foooers, men ni har tydligen fel! Jag är inte en foooer! Jag tackade nej till era kramar och ni lyssnar inte?! Ah! Ni är så fjantiga! Sedan gick jag iväg och jag kände hur allas blickar riktades mot mig. De andra gångerna jag följde med har det ignorerat som om jag inte finns. Den gången var den sämsta dagen under 2013. Jo juste efter det hände fick jag såklart hat på Twitter och på en massa andra sociala medier. Skolan ringde in och dagen gick snabbt, vi slutade halv fyra och vi gick till Expresso House och vi var framme ca klockan kvart i fyra. Klockan halv fem kom fyra killar in, jag såg först inte vilka det var men sen så var det killarna i The Fooo. Jag såg hur de tittade på mig och jag skämdes sjukt mycket. Jag bestämde mig för att säga förlåt och mina vänner fattade inte vad jag höll på med.
Felix perspektiv: Det var en tjej som kom fram till mig och boysen, jag kände igen henne men inte från vart. Jo! Hon förnedrade mig och killarna en gång, hon blev super arg för att jag o killarna gav henne en gruppkram utan hennes tillåtelse. 
- Ehm hej, jag är den dära tjej som råkade bli as arga på er en gång under 2013. Jag blev så arg för att ni kramade mig helt random utan min tillåtelse. Det var inte meningen att bli så arg för en sån liten sak. Jag är ledsen. 
Det är lugnt vi borde har frågat först och vi trodde att du var en Foooer för att du stod vid vår studio. 
- Ne, jag skulle bara hänga med min kompis Clara.
Vi är ledsen för att du fick så mycket hat på Twitter osv. Foooers kan ta illa upp rätt snabbt ibland och missförstå det. 
-tack för att ni förlät mig.
Elina's perspektiv: Jag gick tillbaka till mitt bord och självklart frågade vad som hände, efter nån minut att jag hade gått och satt så var det någon som kom förbi mig och lämnade en lapp, han inte riktigt se vem det var men han luktade gått!^^ Men jag öppnade lappen och det var ett mobilnummer.
-Ullala, Elina har en beundrare. Sa mina vänner och retades med mig. Jag kolade mig runt och en utav killarna nickade mot mig. Jag kom inte ihåg vad han hette så jag frågade mina vänner och beskrev han för jag ville liksom inte peka på vem det var! Han hette tydligen Felix, funny! Men vi åkte hem jag fick ett sms från ett okänt nummer. Det stod Hej! 
Vem är det skrev jag tillbaka, det är Felix, har du nt lagt in mitt nummer än? 
Nej jag tänkte göra det efter att jag har pluggat. Skrev jag tillbaka
Jaha men plugga du då stod de och sen var det en pussmun och ett hjärta. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det har va min nya novell:) jag var fortfarande osäker på namne men kommentera på förslag vad novellen an heta:)
 
//Maia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0